دکتر ابوذر صباغی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در جریان بازدید های مشترک از هفت عطاری خمین، 2 هزار و 93 کالای قاچاق دست ساز و تقلبی مشارکت نیروی انتظامی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نماینده دادستانی کشف شده است.
وی اظهار کرد: اقلام قاچاق کشف شده شامل طیفی از داروهای شیمیایی، انواع داروهای مخدر و روانگردان، داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی و رژیمی است.
دکتر صباغی افزود: 200 لیتر عرقیات گیاهی تاریخ گذشته نیز امسال از عطاری های خمین جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: کمیته بازرسی معاونت غذا و دارو بازدید از باشگاه‌های ورزشی، بدنسازی، آرایشگاه‌های زنانه، عطاری ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها را در دستور کار دارد.
سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 100 مورد بازرسی امسال از داروخانه‌ها، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی خمین انجام شده است.
دکتر صباغی افزود: با توجه به بخشنامه های وزارت بهداشت و قانون تعزیرات فروش هرگونه دارو و محصولات دارویی شیمیایی و سنتی خارج از داروخانه های مجوزدار ممنوع است.
وی ادامه داد: عطاری ها فقط مجاز به فروش گیاهان دارویی (پودر نشده) هستند و به علت وجود عوارض دارویی مردم باید از مصرف خود سرانه و بدون تجویز پزشک داروها بپرهیزند.
سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هیچ یک از فعالیت های طب سنتی در خمین تاکنون مجوز و تایید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ندارد.
دکتر صباغی افزود: دوره آموزشی طب سنتی مورد تایید وزارت بهداشت برای پزشکان عمومی خمین از سوی دانشکده علوم پزشکی خمین در حال برگزاری است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 6 هزار واحد صنفی دارای پروانه است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.