رضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با استقرار یک مرکز پر ارتفاع بر روی کشور دمای هوا در بیشتر نقاط کشور و استان مرکزی نسبت به روزهای ابتدایی هفته افزایش چشمگیری یافته است.
وی بیان کرد: حداکثر دمای هوا در گرم ترین نقطه استان مرکزی در روز گذشته (چهارشنبه) با حدود 39 درجه سانتیگراد بالای صفر از ایستگاه ساوه گزارش شد و در سایر ایستگاه ها نیز دمای بالای 30 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: روند افزایش دما کمابیش در روز پنجشنبه نیز در استان حاکم است اما، از فردا (جمعه) مرکز پر ارتفاع مستقر بر کشور به تدریج ضعیف شده و هوا کمی خنک تر می شود.
مرادی اظهار داشت: بر این اساس دمای بیشینه هوا در این استان تا روز یکشنبه به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در مقابل دمای حداقل هوا در این مدت نیز یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.
وی پیش بینی کرد: هوای استان مرکزی و بیشتر مناطق کشور در 2 روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بررسی الگوی فعلی نقشه های پیش یابی نشان می دهد در 2 روز ابتدایی هفته آینده عبور امواج کم دامنه لایه های میانی جو از نوار شمالی کشور، موجب افزایش نسبی ناپایداری، رگبار پراکنده، رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد در استان های واقع در شمال غرب کشور، دامنه های البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور می شود.
مرادی تصریح کرد: یافته های هواشناسی حاکی از آن است که تاثیر این ناپایداری ها در استان مرکزی اندک است اما، احتمال رگبار های پراکنده همراه با رعدوبرق در برخی از مناطق شمال استان نظیر تفرش، آشتیان، کمیجان، غرق آباد و ساوه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.
وی گفت: ساوه با بیشینه دمای حدود 39 درجه سانتیگراد گرمترین و کمیجان با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
240 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.