به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت مالکیت منطقه علی ابن ابیطالب (ع) اراک، افزود: از مجموع املاک مسکونی واجد شرایط اخذ سند مالکیت در کوی علی بن ابیطالب تاکنون تنها 500 متقاضی اقدام کرده اند و برای 6واحد مسکونی سند صادر شده است.
وی افزود: افزایش کارگزاران برای انجام مراحل صدور سند به روند کار شتاب می بخشد و موجب استقبال ساکنان برای اقدام در تعیین مالکیت قطعی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: طرح مسکن امید در قالب استفاده از تسهیلات بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در راستای بازآفرینی شهر است که شهرستان های ساوه و اراک در استان مرکزی مشمول استفاده از این نوع تسهیلات هستند.
زندیه وکیلی افزود: سقف اعطای این تسهیلات برای هر متقاضی در مرکز استان 600 میلیون ریال و برای سایر شهرها 400 میلیون ریال است که نرخ بازپرداخت آن نیز 6 درصد در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت نیز در این نشست گفت: پیگیری برای صدور سند مالکیت در این منطقه از سال های قبل آغاز شده و از بهمن سال 96 با تشکیل کمیته ای این روند سرعت گرفته است.
سیدمهدی مقدسی اظهار داشت: ارزش املاک کوی علی بن ابیطالب با برخورداری سند افزایش می یابد و مالکان می توانند از تسهیلات نوسازی نیز بهره مند شوند.
وی گفت: با فعالیت 2 کارگزار روند صدور سند مالکیت برای اهالی ساکن در این کوی شتاب می گیرد.
مقدسی افزود: باید از ظرفیت خیران برای کمک به سنددار شدن واحدهای مسکونی این منطقه کمک گرفت.
کلانشهر اراک با سه بخش مرکزی، معصومیه وساروق 560 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.