عادل غدیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح های پژوهشی در ارقام لوبیا قرمز، چیتی و سفید است و در زمینه های اصلاح و معرفی رقم، به زراعی همچون مقابله با آفات و بیماری های مهم محصول لوبیا و افزایش بهره وری مصرف نهاده ها به اجرا درآمده است.
وی اظهارکرد: چهار عنوان از پژوهش های علمی به صورت ملی و با همکاری محققان و کارسناسان ایستگاه های تحقیقای سراسر کشور انجام می شود و بقیه آن ها نیز توسط محققان این پردیس به اجرا درمی آید.
رئیس پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین گفت: اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح های پژوهشی امسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
غدیری خاطرنشان کرد: زمان اجرای طرح ها از 2 تا چهار سال هدفگذاری شده و ارائه طرح های مهم وکاربردی، برنامه ریزی برای اصلاح ارقام لوبیا و ارتباط با مراکز علمی معتبر از جمله ویژگی های منحصربه فرد این مرکز است.
وی بیان کرد: امسال 2 دوره آموزشی برای بهره برداران با عنوان های داشت و مراقبت های لوبیا و آماده سازی و کاشت حبوبات آبی و دیم توسط این پردیس اجرا شده است.
پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین از معتبرترین کانون های تحقیقی برای تولید لوبیا در کشور است که فعالیت خود را با عنوان ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای ایران در سال 73 آغاز کرد.
این ایستگاه خرداد ماه پارسال به عنوان پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین معرفی شد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.