جواد داودی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از محل زکات مستحبی 360 میلیون ریال برای بازسازی و ساخت حسینیه و 640میلیون ریال برای کمک به محرومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: تهیه سبد کالا در ماه رمضان، تهیه جهیزیه، خرید 500 متر سنگ نما برای ساخت طرح 18 واحدی نیازمندان و خرید 50 تن مرغ از دیگر موارد مصرف و هزینه کرد زکات مستحب در این شهرستان است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین اظهار کرد: پارسال هشت میلیارد و 100 میلیون ریال زکات مستحب در این شهرستان جمع آوری شد.
داودی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه با مشارکت باغداران خمین گفت: براساس این طرح، باغداران ثمره تعدادی از درختان را به فقرا و نیازمندان کمک می کنند.
وی افزود: تا کنون 10 درخت زیر پوشش طرح شجره طیبه قرار گرفته و پیش بینی می شود تا پایان سال به 200 اصله برسد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین با اشاره به جمع آوری چهارمیلیارد و 800 میلیون ریال زکات در سال گذشته گفت: زکات از واجبات مالی و عبادی است و اگر زکات اموال به ‌موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان برطرف می‌شود.
داودی تاکید کرد: با حضور بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره، باید افراد بیشتری را به پرداخت این فریضه واجب تشویق کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که پنج هزار و 101خانوار مستمری بگیر با 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.