داود رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دلیل کمبود منابع آبی در خمین در سال جاری آب آشامیدنی 45 روستای دیگر نیز جیره بندی شده است.
وی بیان کرد: به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای مشکل دار درخواست مجوز حفاری و کف شکنی 12 حلقه چاه روستایی داده شده که در صورت اخذ مجوز عملیات آن ها آغاز می شود.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین گفت: برای عبور از کم آبی در روستاها مرحله اول و دوم خط انتقال آب از کوچری به روستاهای خمین باید اجرایی شود.
رضایی گفت: 42 روستا در مسیر عملیات خط انتقال آب طرح آبرسانی از خط کوچری است و در صورتی که در اجرای این پروژه تسریع شود مشکل کمبود آب روستایی این مناطق حل می شود.
وی توضیح داد:در یک سال اخیر 23 میلیارد ریال اعتبار برای 2 طرح آبرسانی در خمین هزینه شد که یکی از آن ها با عنوان مجتمع حوراوند به بهره برداری رسیده و مجتمع دیگر در حال اجرا است.
رضایی افزود: طرح مجتمع آبرسانی خشتیجان با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی خمین گفت: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن 25 میلیارد ریال نیاز دارد.
رضایی ادامه داد: در صورتی تامین اعتبار مورد نیاز از محل منابع استانی امسال، مرحله اول آن کمتر از سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و بیش از 800 خانوار درهشت روستا از مزایای آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
رئیس شرکت آب و فاضلاب خمین افزود: سرانه مصرف آب در روستاهای خمین 600 لیتر در شبانه روز است که سه برابر میانگین کشوری است.
وی، علت افزایش مصرف آب آشامیدنی در روستاهای این شهرستان را خشک شدن چاه‌های آب کشاورزی و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و فضای سبز در واحدهای مسکونی بیان کرد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 180 روستا با 40 هزار جمعیت است که 124 روستا با 16 هزار و 130 مشترک تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.