محمد رضا یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این محصول صنعتی به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.
وی اظهارکرد: دلیجان رتبه نخست صدور عایق رطوبتی کشور را دارد و پارسال از مجموع ٣١ میلیون دلار صادرات این محصول از ایران هشت میلیون دلار آن از دلیجان بوده است.
وییادآور شد: مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی ایزوگام این شهرستان از کارخانه‎های صنعتی مستقر در دلیجان فراهم شده و هشت واحد صنعتی تولید الیاف، 32 کارخانه پلی استر، دو واحد تولید ماشین آلات ایزوگام و هشت واحد پودر صنعتی مواد مورد نیاز صنعت عایق رطوبتی را تامین می‎کنند.
وی اظهار کرد:یکی از تشکل‌های تولیدی و اقتصادی مهم استان که سهم مهمی در تامین نیازهای کشور و صادرات و ارزآوری دارد، انجمن عایق‌های رطوبتی دلیجان با عضویت 100 واحد صنعتی است.
سرپرست فرمانداری دلیجان تصریح کرد: واحدهای صنعتی عضو این انجمن با سرلوحه قرار دادن اصل رعایت کیفیت و سال‌ها تلاش موفق شدند تا علاوه بر تامین رضایت مشتریان داخلی و خارجی جایگاه ویژه و بازار پسندی را برای محصولات عایق رطوبتی دلیجان مهیا کنند.
یوسفی گفت: از سال 89 دلیجان به عنوان یک نشان جغرافیایی برای محصول عایق به صاحب امتیازی انجمن عایق رطوبتی ثبت شد.
وی ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم (مجموعه ای منسجم برای تامین نیاز یک هدف) عایق رطوبتی استان مرکزی در دلیجان در برنامه های راهبری انجمن عایق رطوبتی دلیجان برای رونق تولید و افزایش صادرات است.
سرپرست فرمانداری دلیجان بیان کرد: با تشکیل کنسرسیوم صادرات خوشه عایق رطوبتی چشم انداز مطلوبی برای آینده این صنعت استان مرکزی با محوریت دلیجان ایجاد می شود و روند صادرات را تسهیل می کند.
یوسفی افزایش سطح کیفی دانش فنی ،بهبود شرایط تحقیق و توسعه، حفظ عنوان و اعتبار برند دلیجان در تولید عایق، استمرار بازدید های تولید کنندگان عایق از نمایشگاه های بین المللی و خارجی برای کسب دانش و تجربه و بازاریابی محصولات، رفع موانع صادرات عایق از برنامه های راهبری برای رونق و توسعه این صنعت در دلیجان بیان کرد.
80 واحد صنعتی تولید عایق رطوبتی در شهرستان دلیجان فعالیت دارند که بیش از 2 هزار و 500 نیروی کار در این واحدها به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر در کشور است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.