به گزارش ایرنا، حسین طاهری روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: تمرکز زدایی از دولت و واگذاری اختیارات به استان ها از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید است.
وی اظهار کرد: مجمع استانداران تشکل صنفی و غیردولتی است که در سال 84 به ثبت رسید و 220 نفر از استانداران فعلی و سابق کشور عضو آن هستند.
دبیر مجمع استانداران کشور بیان کرد: این مجمع بازوی یاری دهنده مسئولان استان در مرکز کشور است و انتقال مسائل استان ها به تصمیم سازان کلان از عمده ترین کار های این مجمع به شمار می رود.
طاهری، ساختار مجمع استانداران را شامل هیات رئیسه به عنوان اتاق فکر و 6 کمیسیون مشابه کمیسیون های دولت و کمیته های استانی متشکل از استانداران از اول انقلاب تاکنون را در هر استان عنوان کرد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: موضوع کم آبی از مسائل مهم کشور در سال های اخیر است که در این راستا در استان مرکزی سیاست کشت جایگزین و خودداری از صادرات آب مجازی مورد توجه قرار دارد.
سیدعلی آقازاده افزود: الگو کشت در تولیدات محصولات کشاورزی نیازمند تغییر است تا آب مصرفی در بخش کشاورزی بهینه مصرف شود.
وی اظهار کرد: بیش از 50 درصد آب آشامیدنی از طریق شبکه فرسوده انتقال هدر می رود که اصلاح این نقیصه در دستور کار است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: خاموش شدن چاه های آب کشاورزی در زمستان و همکاری و مشارکت مردم دستیابی به اهداف مدیریت مصرف را آسان تر می کند.
حمید طهایی از استانداران سابق مرکزی نیز در این نشست گفت: جهاد کشاورزی طرح اصلاح الگو کشت را در برنامه مدیریت مصرف آب قرار داده است.
وی افزود: در این طرح نوع محصول با توجه به نوع آب و هوای منطقه و موقعیت جغرافیایی شناسایی و برای کشت ارائه خواهد شد.
استاندار سابق مرکزی اظهار کرد: واردات برخی محصولات و کالاها به عنوان نیاز اساسی کشور باید انجام شود اما در بخش هایی که امکان تولید در داخل وجود دارد باید با تدبیر این ظرفیت ها تقویت و به کار گرفته شود.
علی اکبر شعبانی فرد یکی دیگر از استانداران اسبق مرکزی نیز گفت:اصلاح الگوی کشت مهمترین سیاست در راستای افزایش بهره وری، حفظ منابع و افزایش درآمد بهره برداران است.
وی افزود: طرح آمایش منطقه ای برای الگو کشت و تغییر نوع کشت در وزات جهاد کشاورزی تهیه شده و در کمیسیون کشاورزی در حال بررسی است.
وی اظهار کرد: الگو کشت به سمت شیوه های گلخانه ای و مدرن برای مدیریت مصرف آب و افزایش درآمد بهره برداران پیش می رود.
شعبانی فرد گفت: نمی توان خارج از سیاست های دولت و جهاد کشاورزی در کشت محصولات اقدام کرد و باید با برنامه ریزی و استفاده از راهبردهای موثر از معضل کم آبی عبور کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک پارسال 96 روز آلوده را سپری کرد.
رضا میرزایی افزود: با نظارت های اصولی نیروگاه شازند ظرف مدت 2 سال اخیر از سوخت مازوت استفاده نکرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح بازنگری جامع آلودگی هوای اراک در دست انجام است و تا پایان امسال سهم همه بخش های آلاینده های اراک مشخص خواهد شد.
استان مرکزی که در سال 56 بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده و تاکنون به جز سرپرستان ارشد اجرایی 15 استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از 2 سال بوده است.
استان مرکزی با یک میلیون 413 نفر جمعیت و 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت در قلب ایران قرار گرفته و یک و 82 درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.