محمد‌رضا خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی درحال حاضر 200 میلیارد ریال است که امسال با موافقت بخش خصوصی 150 میلیارد ریال و بر اساس ماده 31 قانون اعتبارات سال گذشته از محل اعتبارات بخش دولتی نیز 150 میلیارد ریال به این صندوق تزریق می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس تفاهم نامه ای به مبلغ 50 میلیارد ریال بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی منعقد شده و 40 میلیارد ریال این اعتبارات به صورت اسناد خزانه به این صندوق اختصاص یافته است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در راستای حمایت از فعالان این بخش، خرید و تامین نهاده ها، تکمیل زنجیره تولید و افزایش بهره وری از محصولات بخش کشاورزی استفاده می شود.
خالقی یادآور شد: 320 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت سال گذشته در قالب 226 پرونده توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی به زیر بخش های کشاورزی استان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: این تسهیلات به منظور خرید 2 هزار و 500 تن بذر گندم، 6 هزار و 400 تن خوراک دام، هفت هزار تن کود اوره فسفات و 830 تن ذرت سویا و برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان و دامداران استان پرداخت شده است.
خالقی افزود: همچنین در این مدت برای حمایت از بخش تولید 40 تا 50 میلیارد ریال اعتبار برای خرید جو از بورس محصولات کشاورزی خریداری و به صورت مستقیم و بدون واسطه درا ختیار دامداران استان قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: 37 میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته برای تجهیز اراضی کشاورزی استان مرکزی به سامانه آبیاری تحت فشار پرداخت شد و 610 هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز از زیرساخت های آبیاری نوین بهره مند شدند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: خرید حدود 6 هزار و 400 تن خوراک دام (جو دامی، ذرت، سویا، ذرت علوفه ای و کنسانتره)، خرید و توزیع 2 هزار و 300 تن کود اوره و فسفاته، خرید و توزیع 830 تن ذرت و سویا (خوراک طیور) از دیگر اقدام های این صندوق در سال گذشته بوده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.