به گزارش ایرنا، عبدالرضا باقری عصر شنبه در نشست روسای دانشگاه های استان مرکزی در ساختمان دکتر قریب دانشگاه اراک افزود: خیران تاکنون در آموزش عالی در حوزه زیرساخت ها، فناوری، کمک به دانشجویان بی بضاعت و کارهای بنیادی حرکت های سازنده ای داشته اند و این حرکت باید روز به روز شتاب بیشتری یابد.
وی بیان کرد: دانشگاه ها باید به سمت رفع نیازهای اجتماع حرکت کنند و در این راستا تعامل با مدیران دستگاه های اجرایی و معرفی توانمندی های دانشگاه ها امری ضروری است.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر توانمندی دانشگاه ها معرفی نشود انتظاری از تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها و مدیران نیست.
باقری اظهار کرد: پایان نامه های مختلفی در مراکز آموزش عالی تهیه شده اما نتایج آنها کمتر به جامعه ارائه شده و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: منابع دولت محدود است و دانشگاه ها باید به دنبال منابع پایدار مالی باشند و در این راستا هر دانشگاه با توجه به شرایط مالی خود چاره اندیشی کند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترا به تنهایی افتخار آمیز نیست باید فارغ التحصیلان در هر مقطع تحصیلی با مهارت شغلی بالا تربیت شوند.
باقری عنوان کرد: سالانه حدود 25 هزار دانشجوی در مقطع دکترا در مراکز آموزش عالی کشور تربیت می شوند که نگرانی های زیادی برای اشتغال این قشر وجود دارد.
وی گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار ندارد و محدودیت های قانونی نیز در این راستا وجود دارد.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اساتید دانشگاه ها وظیفه دارند حس امیدواری را به نسل جوان جامعه منتقل کنند زیرا نسلی که امیدوار نباشد انگیزه کاری در آینده نخواهد داشت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی مهد پرورش شخصیت های علمی و مفاخر بزرگ در کشور است و ظرفیت های علمی مناسبی در این استان وجود دارد.
علی اکبر کریمی افزود: استان مرکزی به لحاظ جمعیت دانشجویی نیز جزو استان های پرجمعیت است و باید به انتظارات این قشر پاسخ داده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت و توانمندی های زیادی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان مرکزی وجود دارد که باید نهایت بهره از این پتانسیل ها صورت گیرد.
در نشست روسای دانشگاه های استان مرکزی، مسائل و مشکلات دانشگاه های مختلف این استان از سوی روسا مطرح شد.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.