به گزارش ایرنا، عبدالرضا باقری روز شنبه در همایش بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اراک افزود: مهارت آموزی هدفمند به منظور کمک به افزایش توانمندی های دانشجویان پس از اتمام تحصیل، در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی 97 دوره کارگاهی، بازآموزی و به کارگیری دانشجویان دوره دکترا؛ خلاء آموزشی فارغ التحصیلان را کاهش می دهد.
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری افزود: در تدوین دوره تحصیلات تکمیلی از کمیت فاصله گرفته شده است که باید این نقیصه رفع و براساس آن، آیین نامه های مربوطه اصلاح شود.
باقری افزود: شمار بالای فارغ التحصیلان مقطع دکترا باعث شده تا دانش آموختگان این مقطع بازار کار مناسبی نداشته باشند.
وی اظهار کرد: تقویت نیازهای حوزه فناوری از دیگر نیازهای امروز جامعه است که باید دانشگاه ها با ایجاد مراکز رشد، اقداماتی در این راستا انجام دهند.
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: ضروری است زیرنظام های آموزشی اصلاح و ماموریت دانشگاه ها براساس نیازهای روز جامعه تعریف شود.
باقری افزود: مسیر حرکت دانشگاه ها در حال تغییر است و این مراکز به عنوان واحدها علمی می توانند مشکلات و چالش های ملی پیش رو را با داده های علمی رفع کنند.
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: پدیده ای نو در دانشگاه ها در حال شکل گیری است و دانشگاه هایی همچون شریف و صنعتی اصفهان از طریق راهکارهای علمی برای حل مشکلات موجود اقداماتی را در دستور کار دارند.
باقری افزود: در دهه 80 دانشگاه ها آموزش محور بودند اما اکنون دانشگاه ها به سوی پژوهش محوری حرکت می کنند که این مهم منجر به تولید مقالات علمی و رتبه در سطح جهانی و ملی شده است.
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از سخنانش گفت: تعلیم و تعلم با آموزش تخصصی، مسیر جامعه را متحول می کند که این وظیفه مهم برعهده دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه اراک نیز گفت: در آغاز انقلاب اسلامی در استان مرکزی فقط یک دانشگاه وجود داشت و اکنون شمار دانشگاه های این استان به 80 واحد رسیده است.
سعید حمیدی افزود: از خرید تجهیزات دانشگاه در این واحد علمی، 17 سال گذشته است و به علت کمبود اعتبارات از تجهیز و نوسازی آزمایشگاه ها خبری نیست.
رئیس دانشگاه اراک گفت: 82 درصد اعتبارات دانشگاه صرف هزینه نیروها می شود و اعتباری برای هزینه کرد در سایر بخش ها باقی نمی ماند
حمیدی افزود: پس از گذشت 2 سال دانشگاه اراک موفق شد حقوق حق التدریس های این مجموعه را پرداخت کند و اخیرا هم حق التحقیق ها پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: حرکت در توسعه پایدار عزم ملی را نیاز دارد تا با همت همه جانبه ساماندهی نظام آموزش عالی محقق شود.
در این آیین از تلاش های جمعی از استادان دانشگاه اراک تجلیل شد.
130 هزار دانشجو در 79 واحد دانشگاهی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.