حجت الاسلام محمد رحیمی مصلح آبادی در گفت وگو با ایرنا افزود: 2 میلیارد ریال ازاین رقم توسط خیران، 700 میلیون ریال از اعتبارات استانی و بقیه از منابع داخلی تامین شد.
وی اظهار کرد: این طرح 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و: به منظور تکمیل بنای امامزاده محمد(ص) شامل کاشی کاری دور گنبد و گچکاری داخل حرم هشت میلیار ریال اعتبار نیاز است.
سرپرست اوقاف و امورخیریه خمین گفت: یک خیر صنعتگر محلاتی تامین 2 هزار متر سنگ کف امامزاده به ارزش سه میلیارد ریال را بر عهده گرفته است.
وی با بیان اینکه طرح بازسازی امامزاده شاهزاده محمد(ص) از اواخر سال 89 آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود بازسازی این امامزاده تا پایان سال کامل شود.
حجت الاسلام رحیمی مصلح آبادی با اشاره به ثبت امامزاده ابوطالب(ع) در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: هرگونه تخریب و بازسازی در این امامزاده نیاز به مجوز از میراث فرهنگی دارد و برگزاری مناقصه برای طرح بازسازی بدون مجوز و غیرقانونی است.
حجت الاسلام رحیمی مصلح آبادی افزود: محوطه سازی و توسعه امامزاده ابوطالب و ساخت شبستان این امامزاده در دستور کار امسال است که اجرای آن 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: بازسازی امامزادگان و انجام عملیات عمرانی در آن ها سهم اعتباری امامزاده و نذورات مردمی وابسته است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه خمین بیان کرد: انجام عملیات عمرانی در هر امامزاده به 6 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و از 25 امامزاده و بقعه متبرکه خمین، عملیات عمرانی در 10 امامزاده تکمیل شده و در 15 امامزاده و بقعه نیز در جریان بهسازی و مرمت است.
حجت الاسلام رحیمی مصلح آبادی گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند و به منظور تحقق این امر در مناسبت های مذهبی برنامه های فرهنگی نظیر خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: بازسازی و عمران امامزادگان در زادگاه امام راحل تاثیر به سزایی در جذب گردشگر می گذارد که امید است مردم و مسئولان مشارکت بیشتری کنند.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه امام راحل دارای 25 امامزاده و بقاع متبرکه است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.