به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: وزیر کشور، رئیس جمهوری و شورای عالی استان ها رابطین پارلمانی مدافعان حقوق شوراها و شهرداری ها باشند تا شوراهای اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یابند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیمات در شوراها باید جسورانه باشد تا مشکلات شهری چندین ساله از جمله طرح 55 متری اراک تعیین تکلیف شود.
مقدسی اظهار کرد: مردم کلانشهر اراک در ماه های اخیر رضایت نسبی از عملکرد شوراهای اسلامی و شهرداری داشته اند بنابراین اقداماتی که موجب افزایش رضایت شهروندان شود، باید استمرار یابد.
وی گفت: بیشتر کشورهای جهان به سمت مدیریت مشارکتی و مردم محور برای تصمیم گیری در حرکت هستند اما میزان همکاری در کشورهای مختلف متفاوت است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال جدید سال خوبی برای شرکت واگن پارس اراک است، سهامدار این شرکت تغییر یافته و قراردادهایی در شرف انعقاد است.
مقدسی اظهار کرد: مسائل هپکو نیز با جدیت دنبال می شود و در این راستا فردا (یکشنبه) نشستی با سازمان خصوصی سازی با حضور استاندار مرکزی و رئیس مجمع نمایندگان این استان در تهران برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: قانون عوارض آلاینده کاملتر و آیین نامه اجرایی آن تسهیل شده بنابراین سهمیه بیشتری نصیب اراک خواهد شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: پالایشگاه شازند در حوزه عوارض آلایندگی معوقاتی دارد که بخشی از این بدهی سهم شهرستان اراک است.
مقدسی عنوان کرد: در خصوص تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان مرکزی و شهرستان اراک اقدام های خوبی صورت گرفته و این بخش با جدیت تمام دنبال می شود.
فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات جامعه کارگری این شهرستان با جدیت در دستور کار است.
حسین بختیاری افزود: کارگران نقش موثری در تحقق حمایت از کالای ایرانی دارند و باید در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرند.
وی بیان کرد: شوراهای اسلامی از سال 78 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده اند و در هر دوره قانونمندتر و موفق تر بوده اند.
فرماندار اراک ادامه داد: در قانون اساسی 6 اصل در وظایف شوراهای اسلامی آمده و در اصل 100 این قانون تکالیف شوراها تعریف شده است.
بختیاری اظهار کرد: براساس اصل 100 قانون اساسی، شوراهای اسلامی حق دارند به مسائل بهداشتی و درمانی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و در مجموع مسائل مورد نیاز شهروندان ورود پیدا کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از دستور گفت: توجه به نقش و جایگاه شوراها در تصمیم سازی و توسعه فراگیر کشور نیازمند بازنگری است.
مرتضی سورانه افزود: شوراها باید نقش بی بدیل خود را در عرصه مدیریت و تصمیم گیری با تکیه بر مشارکت آگاهانه شهروندان و به ویژه تشکل های غیردولتی ادامه دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شوراها باید حرکت خود را در مسیر تحقق سیاست تمرکززدایی، ایجاد مردم سالاری، مدیریت یکپارچه شهری با آموزش مستمر و جریان نوآور، درک مطالبات نوین اجتماعی و ایجاد فرصت مناسب برای سرمایه گذاران ملی و محلی مستحکم سازند.
سورانه اظهار کرد: متولیان فرهنگ و هنر کشور باید با روی گشاده و آغوش باز از اقشار فرهنگی حمایت کنند تا کشور شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه باشد‌.
دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از دستور گفت: مطالبات جوانان تنها در حوزه اشتغال نیست و این قشر در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز خواسته های به حقی دارند.
پیمان رشیدی افزود: استفاده از توانایی های جوانان و ابتکار و خلاقیت آنان در پست های مدیریتی زمینه ساز رونق و دستیابی به توسعه پایدار است.
وی بیان کرد: جوانان از توانمندی های بالایی برخوردارند، مهمترین دلیل به کارگیری جوانان در رده های مدیریتی انگیزه بالای آنان است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: برخی از مدیران بدون انگیزه هستند و به روزمرگی دچار شده اند که می طلبد برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در جامعه از نیروهای جوان در پست های مدیریتی بیشتر استفاده شود.
رشیدی اظهار کرد: جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس، فعالیت های صلح آمیز هسته ای و دانش بنیان توانمندی های خود را به خوبی نشان داده اند و باید همه تلاش ها در کشور برای بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند آنان به کار گرفته شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک تیمی از دانشگاه تهران برنامه ای را برای تامین سرمایه طرح 55 متری این شهرستان از طریق اوراق بهادار ارائه کردند و مقرر شد در این خصوص نشست دیگری نیز برگزار شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.