سعید فائض پور روز دوشنبه در کارگروه اشتغال روستایی شهرستان ساوه در محل فرمانداری این شهرستان ‌گفت: شهرستان ساوه با توجه به منابعی که برای اعطای تسهیلات به روستائیان در اختیار دارد از شهرستان های پیشرو در زمینه ایجاد اشتغال روستایی در استان مرکزی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در نشست روز جاری، 26 پرونده اشتغال روستایی که در بخش اداری و بانکی با مشکلاتی مواجه بودند، تعیین تکلیف شدند.
فائض پور گفت: در شهرستان ساوه تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده و به طور جدی تلاش می شود تا 10 روز آینده موانع پرونده های تشکیل شده این شهرستان برطرف شود.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری مرکزی افزود: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان وجود ندارد اما طرح های ارائه شده باید توجیه اقتصادی لازم را دارا باشند.
وی ادامه داد: سهمیه استان مرکزی برای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در سال گذشته، 300 میلیارد ریال بود اما با توجه به وجود برخی تنگناها به ویژه در زمینه دریافت وثیقه، در اعطای تسهیلاتی وقفه ای ایجاد شد.
فائض پور تصریح کرد: رقم تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای هر متقاضی در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی، تا سقف 20 میلیارد ریال است.
فرماندار ساوه در سخنانی گفت: بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی وعده همکاری داده اند و امسال هم تلاش می شود که مسیر سال گذشته را در زمینه پرداخت تسهیلات و ایجاد طرح های اشتغالزا در روستاها را دنبال شود.
محمد بهاروند اظهار کرد: حدود 102 نفر از روستائیان این شهرستان با آغاز فعالیت طرح های اشتغالزا در بهار امسال مشغول به کار خواهند شد.
از زمان اجرای طرح اشتغال روستائیان با استفاده از منابع بانکی تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های عامل به روستائیان شهرستان ساوه پرداخت که منجر به ایجاد شغل برای 80 نفر از ساکنان روستاها شده است.
حدود 30 درصد از جمعیت 285 هزار نفری شهرستان ساوه در روستاهای 2 بخش مرکزی و نوبران زندگی می کنند و از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روند مهاجرت معکوس در این شهرستان آغاز شده و بنا بر اعلام مسئولان حدود 30 هزار تن از روستائیان ساکن شهرها به زادگاه خود بازگشته اند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.