علی باقری روز پنجشنبه در حاشیه همایش روستا تعاون در نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این تسهیلات سهم مازندران همسو با اجرای برنامه ششم برای ایجاد اشتغال در یکهزار روستای کشور با تشکیل و فعال کردن یکهزار تعاونی روستایی است .
وی گفت که سهم مازندران در اجرای این طرح در 2 سال آینده ایجاد اشتغال از طریق تعاونی های روستائی در 90 روستای استان است که برای مرحله نخست 24 میلیارد تومان برای 45 تعاونی تازه تشکیل شده و تعاونی های غیر فعال روستایی پرداخت می شود.
باقری افزود : بر اساس سهمیه امسال 27 تعاونی در بخش اشتغالزایی روستایی در استان تشکیل شده است ضمن اینکه 18 تعاونی غیرفعال نیز بر اساس این طرح فعال می شوند.
رئیس اداره توسعه تعاونی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که اجرای طرح اشتغالزایی روستائیان از 6 ماه پیش در استان آغاز شد و اعتبارات آن در سه مرحله از سوی بانک های عامل پرداخت می شود.
وی هدف دولت از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال برای روستائیان و در نهایت دستیابی به هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستا برشمرد و افزود : با تحقق این هدف ، روند پرداخت تسهیلات به تعاونی های روستایی ادامه می یابد و اعتبار مراحل بعدی نیز تامین خواهد شد.
باقری اظهار داشت : این تسهیلات با سود کم 6 درصد به شرکت های تعاون روستایی که دارای شرایط پیش بینی شده در طرح
'روستا تعاون' باشند، پرداخت می شود .
وی افزود : بر اساس این طرح ، اولویت پرداخت با مناطق محروم است و بازپرداخت اقساط هم بعد از سه سال آغاز خواهد شد.
او ادامه داد : اعتبار در اجرای این طرح برای هر شهرستان با شناسایی ظرفیت ، جمعیت ، مزیت ، نقاط قوت و استعدادهای روستاهای آن شهرستان برای ایجاد اشتغال از سوی تعاونی روستایی سهم بندی و توزیع خواهد شد.
باقری گفت : در راستا اطلاع رسانی دقیق و مناسب برای اجرای طرح اشتغال روستایی در سه نقطه مازندران از جمله ساری ، بهشهر و نوشهر همایش ترویجی روستا تعاون در دستور کار قرار گرفت.
ایجاد فرصت شغلی جدید برای بیش از 27 هزار نفر، اجرای حدود 2هزار طرح اشتغالزایی روستایی در بخش تعاون و راه اندازی 9 گرایش فعالیت تعاونی در روستاها به عنوان چشم انداز یک ساله اجرای این طرح است که حدود 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار به توسعه و تقویت بنیه اقتصاد جامعه روستایی کشور تخصیص داده خواهد شد.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.