علی اصغر حمزه لو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 100 هزار قطعه بوقلمون در 2 دوره جوجه ریزی در واحدهای پرواربندی این شهرستان پرورش داده شد.
وی اظهارکرد: خمین رتبه نخست تولید گوشت بوقلمون در استان مرکزی را دارد و از 20 واحد پرورشی این طیور در استان، هشت واحد آن در خمین فعالیت می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: سه واحد پرورش بوقلمون خمین پارسال نیمه فعال بود و یک دوره جوجه ریزی ر آن ها انجام شد که در صورت استفاده از ظرفیت این واحدها تولید گوشت بوقلمون در خمین به یک هزار و 800 تن می رسد.
حمزه لو مدت هر دوره پرورش بوقلمون چهار ماه عنوان کرد و ادامه داد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده زنجیره تولید و پرورش بوقلمون در خمین است.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به واحدهای کشتارگاهی در استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود و از این استان ها با بسته بندی مناسب به مناطق مختلف عرضه می شود درحالیکه می توان با حمایت اصولی از سرمایه گذاران، این امکان را در خمین فراهم کرد و ارزش افزوده آن نصیب منطقه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون خمین 40 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
حمزه لو دربخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: از پنج میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های فعال خمین، 14 هزار و 600 تن گوشت سفید مرغ تولید و با کشتار 2 میلیون قطعه در تنها کشتارگاه طیور این شهرستان چهار هزار تن گوشت سفید تولید و روانه بازار مصرف شد.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین یادآور شد: این شهرستان 125 واحد پرورش طیوردارد و از نظر تولید گوشت سفید در جایگاه دوم و تخم مرغ در رتبه هفتم استان مرکزی است.
شهرستان 105 هزار نفری خمین واقع در جنوب استان مرکزی، چهار هزار بهره بردار فعال در بخش دام، طیور و آبزیان دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.