علی اصغر حمزه لو روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 84 هزار قطعه بوقلمون امسال در 2 دوره جوجه ریزی در واحدهای پرواربندی این شهرستان تولید شده است.
وی اظهارکرد: خمین در تولید گوشت بوقلمون در جایگاه نخست استان مرکزی قرار دارد و از 20 واحد پرورشی بوقلمون در استان مرکزی، هشت واحد آن در این شهرستان فعال است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین، مدت هر دوره پرورش بوقلمون را چهار ماه عنوان کرد و افزود: ظرفیت توسعه پرورش بوقلمون در این شهرستان وجود دارد اما نیازمند تکمیل زنجیره تولید به عنوان یکی از کانون های اقتصاد مولد است.
حمزه لو خاطرنشان کرد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده زنجیره تولید این صنعت در خمین است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به واحدهای کشتارگاهی در استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود و از این استان ها با بسته بندی مناسب به مناطق مختلف عرضه می شود درحالیکه می توان با حمایت اصولی از سرمایه گذاران، این امکان را در خمین فراهم کرد و ارزش افزوده آن نصیب منطقه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون خمین 40 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
حمزلو عنوان کرد: گوشت بوقلمون کلسترول خون را کاهش داده و ضمن ایجاد آرامش از سرطان جلوگیری می‏کند، در بافت این ماده پروتئینی مقادیر زیادی امگا 3 وجود دارد که سبب باز شدن مجاری عروقی بدن و کاهش کلسترول می شود.
وی یادآور شد : خمین 125 واحد پرورش طیوردارد و از نظر تولید گوشت سفید مرغ در جایگاه دوم و تخم مرغ در رتبه هفتم استان مرکزی است.
چهار هزار نفر بهره بردار فعال در بخش دام، طیور و آبزیان در شهرستان 105 هزار نفری خمین فعالیت می کنند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.