به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: دامنه وظایف و مسئولیت های بهزیستی گسترده است و خدمات آن تخصصی و حساس است و این نهاد حمایتی به خوبی توانسته در این عرصه نقش آفرینی کند.
وی اظهار کرد: سامان آسیب های اجتماعی از اهداف جدی در استان مرکزی است و تمامی بخش ها باید در ماموریت های این حوزه همراه و شریک بهزیستی باشند.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خدمت به گروه های آسیب دیده و شکننده جامعه ارزش معنوی و اخلاقی بالایی دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند جایگاه ویژه ای دارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رسیدگی به اقشار ضعیف و اقدامات پیشگیرانه در مجموعه آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم جامعه است چرا که محصول عملکرد موثر این حوزه سلامت اجتماعی است.
علی اکبر کریمی افزود: شمار معلولیت های مادرزادی در ایران از میانگین جهانی بیشتر است و آمار سایر معلولیت ها به ویژه به علت حوادث روند صعودی دارد.
وی اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است رسالت سنگینی بر عهده بهزیستی و سایر بخش های متولی است و باید با اقدامات پیشگیرانه و مداخله های هدفمند لجام گسیخته آسیب ها مهار شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی و رشد حاشیه نشینی حجم آسیب های اجتماعی افزایش یافته و جمعیت درگیر آسیب نیز در حال رشد است که این مسئله وظیفه نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی را مضاعف می کند.
کریمی افزود: ساماندهی آسیب های اجتماعی با راهبری نهادهای متولی ضروری است تا در سال های آینده مشکلات این حوزه کاهش پیدا کند.
نماینده مردم، تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای افزایش مستمری معلولان مصوبات خوبی داشت که منجر به 2 تا سه برابر شدن مستمری این قشر شد.
محمد حسینی افزود: هزینه کاشت حلزون برای خانواده هایی که فرزندان آنان از ضعف شنوایی رنج می برند طاقت فرسا است که با رایگان شدن این خدمت ناشنوایان زیادی درمان خواهند شد.
وی اظهار کرد: مهمترین رسالت بهزیستی عمل به ماموریت پیشگیری از آسیب ها و معلولیت ها است که باید با حساسیت به آن عمل کند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ایرانی یکی از کشورهایی است که در مصرف سوخت و انرژی رفتار بیمارگونه ای و عادات نادرستی دارد وباید با فرهنگ سازی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد و منابع اصلی صرف اشتغال و بهبود سلامت و رفاه مردم شود.
محمدرضا منصوری افزود: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید با خرید کالای ایرانی از تولید داخل حمایت و زمینه اشتغال هموطنان فراهم شود.
وی اظهار کرد: نیاز است بدنه دولت با خرید کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید داخل پیشگام و الگو باشد.
در این آیین از زحمات بهروز رفیعی قدردانی و زهرا امینی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان مرکزی معرفی شد.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.