سید علی آقازاده روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: کم توجهی به آموزش های مهارتی یکی از مشکلات دانش آموختگان برای حضور در بازار کار و از جمله مهمترین عوامل افزایش آمار بیکاری در کشور است.
وی ادامه داد: ارائه آموزش رشته های مهارتی و کاربردی متناسب با نیاز جامعه در آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش مهمی در شناسایی استعداد های دانش آموزان برای تبدیل شدن آنان به افراد کار آفرین دارد.
استاندار مرکزی از اجرای طرح ایران مهارت خبر داد و گفت: امسال این طرح به صورت نمونه در هشت استان کشور از جمله این استان اجرا می شود.
وی در خصوص واگذاری سالن ورزشی مورد اختلاف اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تعیین و تکلیف این سالن از برنامه های استانداری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: توجه به نظام حافظه محور از جمله مشکلات نظام آموزشی کشور در سال های گذشته بود که برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در سند تحول آموزش و پرورش توجه به آموزش های عملی و مهارتی مورد توجه قرار گرفته است.
شهریار فولادوند افزود: ایران مهارت از جمله طرح های افزایش فعالیت های عملی در آموزش و پرورش است که بر اساس آن، آموزش از حافظه پروری به مهارت آموزی تغییر می کند.
وی ادامه داد: دانش آموزان در قالب طرح ایران مهارت 60 ساعت آموزش های مهارتی فرا می گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یاد آور شد: اکنون 55 هزار و 148 دانش آموز در دوره متوسطه اول این استان به تحصیل اشتغال دارند که 10 درصد این دانش آموزان شامل پنج هزار و 600 نفر برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
فولادوند ادامه داد: پارسال سهم آموزش و پرورش استان مرکزی در آموزش بی سوادان 2 هزار و 700 نفر بود که با توجه به فعالیت این اداره کل، امسال به چهار هزار و 537 نفر افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پارسال 350 میلیون تومان از محل اسناد خزانه به آموزش و پرورش استان مرکزی اختصاص یافت که این رقم در بخش تعمیر و تجهیز هزینه و به بخش پژوهش اختصاص نیافته است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.