مصطفی عرب روز یکشنبه در نشست هماهنگی طرح پاکسازی حاشیه جاده های استان مرکزی از پسماند افزود: حفاظت محیط زیست و خاک به عنوان یکی از منابع پایه مهم زیستی از اهمیت زیادی برخوردار است و ساماندهی مواد زاید خانگی، صنعتی و بیمارستانی از موضوعات جدی در استان است.
وی ادامه داد: حضور مسئولان استان مرکزی همراه و همگام با مردم در پویش بدون پسماند در دوم اردیبهشت ماه جاری پیام مهم زیست محیطی دارد و باید کاهش کم مواد زاید در سطح خانواده ها، عموم جامعه و حوزه تولید و خدمات نهادینه شود.
رئیس روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: این پویش با هدف حفاظت از سرمایه های زیستی استان از ابتدای امسال کلید خورده و طیف بزرگی از مسئولان با توجه به اهمیت حفظ منابع خاک به آن پیوسته اند.
عرب خاطر نشان کرد: در روز زمین پاک طرح جمع آوری پسماندهای حاشیه برخی از جاده های پرتردد با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی به صورت نمادین انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پویش بدون پسماند با هدف استفاده بهینه از منابع دراختیار و کاهش تولید مواد زاید طرح ریزی شده و ضمن پاکسازی عرصه های طبیعی از پسماندهای پراکنده بازیافت این مواد نیز به عنوان یکی از محورهای جدی این مبحث مورد نظر است.
رضا میرزایی افزود: برای حفاظت و کاهش آلودگی محیط زیست در استان مرکزی مراکز جمع آوری پسماند این استان به چهار مرکز کاهش یافته و تلاش می شود با تفکیک مواد زاید از مبدا تولید و خاک پوشانی پسماندها هنگام دفع اصولی در این مراکز از پراکندگی آن ها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مرکز دفع پسماند اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نبیست و ساماندهی این مرکز از طریق مراجع قضایی در دستور کار اداره کل محیط زیست استان مرکزی قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حاشیه جاده ها و ورودی شهرهای استان به دلیل تخلیه نخاله و پراکندگی پسماندها چهره زیبایی ندارد و نیاز است کاری اصولی در این راستا انجام شود.
رئیس اداره روابط عمومی شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: روزانه 350 تن پسماند دراین کلانشهر تولید می شود که حجم تولید مواد زاید خانگی در ماه پایانی سال تا 700 تن افزایش یافت.
ˈشهریار بوالحسنی افزود: برای کاهش تولید پسناند و حفاظت از منابع زیستی طرح تفکیک مواد زاید شهری از مبدا توسط شهرداری کلانشهر اراک آغاز شده است و تفکیک پسماندها در برخی محله ها از منازل انجام می شود.
جمع آوری پسماندها ازحاشیه جاده های استان مرکزی روز دوم اردیبهشت ماه به مناسبت روز زمین پاک در جاده اراک - فرمهین در شهرستان اراک و یکی از جاده های 11 شهرستان اراک برگزار می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.