این طرح درپنج مرحله اجرایی تعریف شده که علاوه بر دهکده سلامت، بخش های پیست سوارکاری، دریاچه مصنوعی، امکانات ورزشی مختلف و سایت پرواز تفریحی در آن ایجاد می شود.
شهردار آشتیان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ گردشگری سلامت و تفریحی 50 هکتار زمین نیاز است که بر اساس مفاد این تفاهم نامه منابع طبیعی و آبخیزداری موظف است از چندین منطقه پیشنهادی اطراف آشتیان قطعه مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.
مجتبی ملکا افزود: زمانبندی نهایی پنج مرحله اجرایی این طرح بزرگ از سوی سرمایه گذار در نشست آتی با مسئولان آشتیان اعلام می شود و بر اساس تفاهم نامه امضا شده عملیات اجرایی مراحل مختلف طرح باید پس از نهایی شدن زمین کلید بخورد.
وی توضیح داد: آورده سرمایه گذار برای اجرای این شهرک گردشگری تفریحی و سلامت 260 میلیارد ریال عنوان شده است.
این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه گردشگری تفریحی و سلامت استان مرکزی است که قرار است توسط شرکت آسمان یاران امیرکبیر ایجاد شود.
شهرستان آشتیان در مرکز استان مرکزی و در شمال اراک قرار گرفته که از ناحیه شمالی به تفرش و استان قم و از جنوب به اراک و محلات محدود است.
این شهرستان دارای یک بخش مرکزی، یک شهر و سه دهستان 'گرکان'، 'سیاوشان' و 'مزرعه نو' است که حدود 22 هزار نفر جمعیت دارد و 29 و 2 دهم درصد از این جمعیت در شهر آشتیان و بقیه در روستاها و بخش ها سکونت دارند.
آتشکده فرجان و فراهان، آب انبار آشتیان، آب انبار گرکان، منزل دکتر قریب، قلعه علی تقی بیگ ، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده سیاوشان از جمله بناهای تاریخی آشتیان است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.