به گزارش ایرنا، در مواد این تفاهم نامه زمینه و شرایط مشارکت شرکت چینی برای سرمایه گذاری به صورت فاینانس در بخش های مختلف در کلانشهر اراک گنجانده شده است.
نماینده شرکت ساینو استیل ( sino steel) چین در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این شرکت مربوط به دولت مرکزی چین است و تاکنون در ایران طرح های مختلفی را در زمینه های مهندسی، خرید کالا، راه، ساخت و ساز، پتروشیمی و بیمارستان با حجم سرمایه گذاری 2 و نیم میلیارد دلار اجرا کرده است.
لی چی (li qi) افزود: شرکت ساینو استیل در بیش از 40 کشور دنیا 150 طرح عمرانی و خدماتی را اجرایی کرده و ارتباط قوی با دولت چین در راستای اجرای فاینانس (آوردن سرمایه) دارد.
وی با بیان اینکه این شرکت آمادگی سرمایه گذاری در کلانشهر صنعتی اراک را دارد ابراز امیدواری کرد: در سایه این سرمایه گذاری موفقیت ها و نتایج خوبی برای هر 2 کشور رقم بخورد.
شهردار اراک نیز در این نشست گفت: زمینه های متعددی برای سرمایه گذاری در این کلانشهر وجود دارد که پس از شناسایی به صورت برنامه ای برای سرمایه گذاران قابل ارائه است.
داود تاجران افزود: در یک ماه گذشته مذاکراتی با شرکت ساینو استیل (sino steel) که یکی از 9 شرکت دولتی کشور چین است برای سرمایه گذاری در کلانشهر اراک صورت گرفته است.
وی بیان کرد: حمایت دولت و وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت سرمایه گذاری این وزارتخانه در تسریع سرمایه گذاری این شرکت در کلانشهر اراک نقش موثری دارد و مقرر شده فردا (چهارشنبه) نشستی در این خصوص در تهران برگزار شود.
شهردار اراک ادامه داد: اولویت سرمایه گذاری این شرکت در اراک اجرای طرح 55 متری، حمل و نقل ریلی شهری و ایجاد اماکن تفریحی و ورزشی است.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این نشست گفت: ایران یکی از کشورهای امن برای سرمایه گذاران خارجی است و کلانشهر اراک نیز پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری های مختلف دارد.
ایرج رضایی افزود:بهره گیری از روش فاینانس نوعی اعتبار خرید محسوب می‌شود که در قالب اعتبارات میان‌مدت، بانک‌های اعتبار دهنده به خریداران اعتبار اعطا می‌کنند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: قرارداد این نوع منابع مالی در صورت وجود خط اعتباری فعال، بین بانک ایرانی و خارجی (اعتباردهنده) و تحت نظارت بانک مرکزی منعقد می‌شود.
رضایی تصریح کرد: قراردادهای فاینانس بدین مفهوم است که یک بانک یا موسسه تجاری خارجی تسهیلاتی را به‌ منظور عملیات معینی به کشور و یا شرکت مشخصی پرداخت می کند و در واقع کنترلی روی هزینه کردن آن ندارد، تعهدی نیز برای به ثمر نشستن طرح ندارد و در سر رسیدهای تعیین‌شده اصل ‌و فرع آن را از طرف قرارداد و یا بانک تضمین‌کننده قرارداد دریافت می‌کند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.