سعید فرخی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات رونق تولید به 991 واحد تولیدی تزریق شد که نسبت به سال 1395 با پرداخت هفت هزار و 168 میلیارد ریال بیش از 12 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در مجموع ارزیابی طرح رونق تولید و پرداختی مستقیم، بانک های ملی، صادرات و تجارت از عملکرد مناسب تری نسبت به سایر بانک ها برخوردار بوده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان همچنان ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب نسبت به نام نویسی و دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی افزود: ٤٨ طرح سرمایه گذاری خارجی از کشورهای ترکیه، انگلستان، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، سوئیس، افغانستان و ایرانیان مقیم خارج در استان مرکزی با جدیت دنبال می شود.
فرخی مجموع سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی را حدود یک میلیارد و ١٧٤ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: ٥٥٤ میلیون دلار از این میزان سرمایه گذاری در قالب ٢٠ طرح در دولت تدبیر و امید جذب شده است.
وی اظهار کرد: پارسال بیش از یک میلیون و 448 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد دلار از استان مرکزی صادر شد که نسبت به سال95، 46 درصد رشد داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تا پایان پاییز ٩٦،استان مرکزی با نرخ بیکاری هشت و 50 درصد، پس از استان های هرمزگان و سمنان رتبه سوم در کاهش نرخ بیکاری کشور را دارد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.