خلیل نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 12میلیارد ریال از کمک های مردم استان به بازسازی عتبات عالیات وجه نقد و حدود سه کیلوگرم نیز طلا و زیورآلات بود.
وی ادامه داد: بیش از 32 میلیارد ریال از کمک های مردم استان مرکزی نیز کمک های غیرنقدی است که به صورت اهدای سنگ و مصالح ساختمانی برای تکمیل طرح صحن حضرت زهرا (س) در مجاورت آرامگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در نجف و همچنین صحن عقیله بنی هاشم در کربلا بوده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، تعهد استان مرکزی در بازسازی عتبات را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 90 درصد این تعهد، محقق شده است.
وی بیان کرد: حدود 55 درصد از این کمک ها، از سوی مردم موحد و مومن کلانشهر اراک انجام شده و بقیه توسط سایر شهروندان در شهرستان های تابعه استان انجام شده است.
نجفی افزود: عملیات ساخت و نصب 640 ستون صحن حضرت زهرا (س) در شهر نجف اشرف با مشارکت خیران شهرستان محلات پایان یافته است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: بخش عمده ای از کمک های غیرنقدی ستاد استان مرکزی از قبیل ارسال سنگ، مصالح ساختمانی و همچنین نیروی انسانی متخصص برای ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی ارسال می شود.
وی توضیح داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای پروژه های ستادهای استان های دیگر نیز نقش موثری دارد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در بیش از 150 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.