به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک، افزود: کشور ایران از نظر بنیه انسانی، فناوری و دانش و زیرساخت های تولید توانمندی بالایی دارد و نیاز است که با همت و برنامه ریزی موثر،بهترین بهره وری از این قابلیت ها در عرصه اقتصادی ایجاد شود.
وی توضیح داد: برای نه گفتن به کالای خارجی اول باید کیفیت محصولات داخلی را در حد قابل قبولی افزایش داد و حمایت های اصولی از ارکان تولید و صادرات را در دستور کار قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید ویژه بر نقش مردم در تحقق راهبردهای اقتصادی کلان کشور اظهار کرد: اگرچه تعریف برنامه قوی و اثربخش در حوزه های دولتی ضروری است اما، اقشار مختلف مردم در زمینه مصرف کالای ایرانی باید در گام نخست نوعی تحول فکری و رفتاری را ایجاد کنند و به این نتیجه برسند که دستیابی به درآمد، رونق اقتصادی و اشتغال با حمایت آگاهانه آنان در خرید محصولات ایرانی تضمین می شود.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نیز باید با افزایش کیفیت کالاهای داخلی زمینه رقابت پذیری و حضور هرچه بیشتر محصولاتشان را در بازارهای داخلی و جهانی فراهم کنند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان خواست: در واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی به بخش خصوصی دقت لازم را داشته باشند تا از بروز مشکلات احتمالی برای جامعه کارگری جلوگیری شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: واگذاری واحدهای صنعتی از جمله هپکو به بخش خصوصی در گذشته کارشناسی نبوده است و مشکلاتی را برای استان مرکزی به همراه داشت و هرگز نباید اجازه داد که سایر واحدهای صنعتی این استان سرنوشت مشابه ای را تجربه کنند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با یادآوری 12 فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی ایران، افزود: مردم ایران اسلامی در سال 58 به فرمان امام راحل (ره) پای صندوق های حضور یافتند و با 98 و 2 دهم درصد به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: ملت ایران وفاداری خود به نظام اسلامی را در برهه های جنگ، سازندگی، توطئه های اقتصادی و فرهنگی دشمنان با حمایت آگاهانه نشان داده اند و این سرمایه ارزشمند در کمتر حکومتی به عنوان پشتوانه وجود دارد.
وی گفت:حفاظت از سرمایه های طبیعی در روز سیزدهم فروردین ماه به عنوان بخشی از اخلاق ایرانی و اسلامی است و باید هر یک از شهروندان به عنوان پاسدار منابع طبیعی عمل کند و در صورت مشاهده هر تخلف حساسیت لازم را داشته باشد.
امام جمعه اراک ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون در سطح استان مرکزی تنها 70 میلیمتر باران باریده است که این میزان حدود یک چهارم میانگین بارندگی ها در سال های گذشته است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: نیاز است مردم استان مرکزی با صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی و کشاورزی از بروز تنش آبی جلوگیری کنند و این مهم را به عنوان یکی از تکالیف جدی در رفتارهای مصرفی خود به کار بگیرند.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.