به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز دوشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی افزود: برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید این استان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت طلبی به نسل جوان دارد.
وی ادامه داد: برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره یاد و نام شهدا را در اذهان زنده نگه می دارد و پیش بینی برنامه های فرهنگی متنوع در این کنگره می تواند هدایتگر نسل چهارم انقلاب باشد.
وی با یادآوری برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در آذرماه سال آینده ادامه داد: حدود 9 ماه تا برگزاری این کنگره بزرگ در استان فرصت باقی است و برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی و معنوی باید از تمام ظرفیت های استان بهره جست.
استاندار مرکزی گفت: برای برگزاری مناسب این کنگره نیز نیاز است از تجربه های موفق سایر استان ها بهره گیری شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست گفت: اقدام های اولیه برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان از سه سال گذشته آغاز شده است و تا کنون 70 نشست تخصصی برگزار شده است.
سردار محسن کریمی افزود: فرهنگ نامه های نیمی از 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی تهیه و به تایید خانواده های این شهیدان والامقام رسیده است و مابقی نیز در حال تدوین است.
وی ادامه داد: خدمات و جانفشانی های 16 هزار جانباز و 70 هزار رزمنده در استان مرکزی به ثبت رسیده که تنها اطلاعات اولیه 53 هزار نفر از این جان برکفان موجود بود که با اقدام های انجام شده، ساماندهی شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با یادآوری انجام 10 عملیات دفاع مقدس توسط رزمندگان این استان گفت: نخستین کتاب این عملیات ها با عنوان گذرگاه کربلا آماده شده و تهیه کتاب سایر عملیات ها نیز در دست اقدام است.
سردار کریمی افزود: تاکنون اقدامات موشکافانه ای در راستای نقش مردم استان مرکزی در پیروزی انقلاب اسلامی انجام نشده بود که در جریان برگزاری کنگره، نقش مردم استان در این رویداد بزرگ، مورد بررسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 70 دستگاه اجرایی و واحد صنعتی استان مرکزی در سرنوشت عملیات ها در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی برعهده داشتند که فعالیت و نقش 20 نهاد اثرگذار، تدوین و ثبت شده است.
سردار کریمی خاطر نشان کرد: تا کنون 14 جلد کتاب از اقدام ها و فعالیت های استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس آماده شده و 53 جلد کتاب به چاپ رسیده است.
وی ادامه داد:10 ها سوژه برای تهیه فیلم های مستند دفاع مقدس و تصاویر و فرهنگنامه شهدا نیز برای ارائه در این کنگره آماده شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: الگوسازی شهدا در جامعه و به خصوص برای نسل جوان، زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ساماندهی آثار باقی مانده از شهدا و تکریم خانواده ایثارگران و شهیدان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
سردار کریمی افزود: نصب تندیس سرداران در محل زندگی این شهدا، نصب 2 دست نوشته دفاع مقدس در هر شهرستان و تعیین تکلیف باغ موزه استان از جمله شرایط لازم برای برگزاری این کنگره است.
وی ادامه داد: 34 برنامه در راستای برگزاری این کنگره ارایه شده است که سرکشی از 6 هزار و 200 خانواده شهیدان استان مرکزی از جمله این برنامه ها است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: نصب 110 نماد دفاع مقدس، نصب 110 گنجینه دفاع مقدس در یک صد و 10 نقطه استان، پیش بینی 110 برنامه ورزشی در رشته های مختلف، 110 برنامه فرهنگی، 110 همایش شب شعر، 110 تابلو تصاویر شهدا، ایجاد دهکده مقاومت استان و معرفی 110 نخبه برجسته در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های این کنگره است.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.