علی اصغر حمیدی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت هر یک از این کمباین ها بر اساس مشخصات فنی و انتخاب مشتریان از یک میلیارد و 400 تا یک میلیارد 600 ریال متغیر است که بر این اساس میانگین ارزش تولیدات این شرکت در سال جاری بیش از 150 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات شرکت کمباین سازی ایران امسال به ارزش بیش از 400 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد که این مهم در چند سال گذشته بی سابقه است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران اظهار کرد: صدور 12 بیلر به کشور سودان، 30 بیلر به ازبکستان، 12 بیلر به تاجیکستان و سه کمباین به قزاقستان از دیگر فعالیت های سال جاری کمباین سازی ایران در اراک بوده است.
وی گفت: محصولات تولیدی شرکت کمباین سازی ایران در سال های قبل به 15 کشور جهان صادر می شد اما، امسال عراق و سوریه نیز به جرگه کشورهای هدف صادراتی این شرکت پیوسته است.
حمیدی فر با بیان اینکه بیش از هفت هزار دستگاه کمباین فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: جایگزینی این تجهیزات فرسوده برای جلوگیری از هدررفت محصول از مباحت مورد تاکید دولت یازدهم و از بندهای برنامه پنجم توسعه است که تا کنون عملیاتی نشده است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران بیان کرد: کمباین های فرسوده سالانه بیش از 880 هزار تن ریزش و هدر رفت جو وگندم دارند که با احتساب قیمت یک میلیارد و 440 میلیون ریالی هر دستگاه کمباین، سالانه به اندازه هفت هزار و 900 دستگاه کمباین، هدر رفت محصولات استراتژیک گندم و جو به دلیل فرسودگی کمباین ها رخ می دهد.
وی تاکید کرد: جایگزینی کمباین های فرسوده نیازمند اعطای تسهیلات با بهره پایین به کشاورزان است و این مهم علاوه بر جلوگیری از هدررفت محصولات برای این شرکت نیز کارسازی ایجاد کرده و تثبیت اشغال را در پی دارد.
شرکت کمباین سازی ایران در سال 1348 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های 1349 و 1361 به ترتیب با عناوین 'ایران جان دیر' و 'کمباین‌سازی ایران' تغییر نام داشته است.
در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز آستان قدس رضوی با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75درصد افزایش داد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.