به گزراش ایرنا، شهردار اراک در این آیین گفت: این مرکز پس از مشهد و همدان با همکاری اداره کار، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و شورای صنفی کارگران در کلانشهر اراک راه اندازی شده است.
داود تاجران، نظم بخشی به مشاغل، بهره گیری از خدمات جدید، ایمن سازی و استفاده از خدمات بیمه ای ویژه کارگران را از اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد.
وی اظهار کرد: اجرای عدالت، داشتن بیمه، حفظ کرامت کارگران، بالا بردن شرایط شغلی و به کار گیری افراد ماهر در زمینه های کاری از مزایای راه اندازی این مرکز تخصصی است.
شهردار اراک گفت: در اجرای طرح ساماندهی کارگران تمامی مشاغل ساختمانی نظیر نقاش، بنا، سنگ کار، لوله کش و گچکار با اخذ کارت مهارت از فنی و حرفه ای در سامانه ثبت نام می کنند.
تاجران اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز افراد جویای کار دیگر در میدان های شهر اراک تجمع نمی کنند و سیما و منظر شهری نیز ساماندهی می شود.
وی گفت: در راستای این طرح کارگران بر مبنای نوع خدمات و میزان درجه بندی مهارت در نوبت قرار می گیرند و با تماس متقاضیان براساس سیستم نوبت دهی، به آدرس متقاضی اعزام می شوند.
تاجران افزود: شهر اراک ظرفیت های مطلوبی برای ارایه انواع خدمات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و در سال آینده هر ماه یک طرح در این کلانشهر راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از فعالیت هایی که در شهرها انجام می شود با همکاری شهرداری به نتیجه می رسد و یکپارچه بودن مدیریت شهری به درآمدزایی و توسعه پایدار و کاهش هزینه ها می انجامد.
شهردار اراک گفت: کمبود شدیدی در مدیریت منسجم شهری اراک وجود دارد و باید از توانمندی و ظرفیت موجود نهایت بهره برداری را کرد.
عضو هیات مدیره کانون کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز در این آیین گفت: سال 92 طرح ایجاد مرکز ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کلید زده شد.
علی قیاسی افزود: ارایه خدمات در مرکز ساماندهی کارگران ساختنانی به نفع کارگر و کارفرما است و با قراردادی که با نظام مهندسی ساختمان منعقد شده است کارگران ماهر به متقاضیان معرفی می شوند.
رئیس انجمن صنفی کارگران استان مرکزی نیز در این آیین گفت: 60 درصد از حوادث به حوزه کار برمی گردد که در استان مرکزی با اقدامات انجام شده این آمار تا 30 درصد کاهش یافته و امید است با راه اندازی این مرکز و ارایه آموزش های مهارتی حوادث کار به پایین ترین سطح برسد.
قیاسی افزود: سالانه 20 هزار میلیارد ریال خسارت بابت حوادث کار پرداخت می شود که با رعایت نکات ایمنی این آمار قابل کنترل و کاهش است.
وی اظهار کرد: استفاده کارفرمایان از نیروی بیمه شده و یکسان سازی نرخ خدمات از ویژگی های برتر مرکز ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی است.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: طرح ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی از جمله طرح هایی است که رضایتمندی آحاد جامعه را نسبت به ارایه خدمات مطلوب به دنبال دارد.
علیرضا بیاتیان افزود: شهرداری در تلاش است مرکز دوم ساماندهی کارگران ساختمانی را نیز در جنوب شهر اراک به منظور تسهیل در رفت و آمد راه اندازی کند.
وی اظهار کرد:ساماندهی وانت بارها و دستفروشان از دیگر برنامه های آتی شهرداری برای ارایه خدمات رفاهی به شهروندان اراک است.
مرکز ساماندهی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی اراک در 200 متربع وسعت در جوار ساختمان شورای اسلامی شهر اراک با سه میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است.
بیش از 10هزار کارگر در صنوف مختلف خدماتی شامل بنا، نقاش، لوله کش و غیره در اراک شاغل هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.