مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در آیین کاشت نهال در منطقه رودشور زرندیه، افزود: در نخستین روز از هفته درختکاری پنج هزار اصله نهال با مشارکت بخش خصوصی و اداره منابع طبیعی در منطقه نیروگاه رودشور زرندیه کاشته شد.
زندیه وکیلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و درختکاری در استان مرکزی از توان بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای کاشت درخت استفاده می شود.
معاون امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: بخش خصوصی استان در زمینه های اقتصادی و کشاورزی در کنار دولت است و در حوزه توسعه فضای سبز نیز تلاش جدی دارد.
وی گفت: کشت درخت در منطقه نیروگاه رودشور در سطح 100هکتار پیش بینی شده که درهفته درختکاری امسال گام نخست آن کلید خورده است.
زندیه وکیلی افزود: در هفته درختکاری و منابع طبیعی همچنین در 300 هکتار از زمین های منطقه سیبک اراک درختکاری می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی نیز در حاشیه این آیین گفت: 280 هزار هکتار عرصه بیابانی در استان مرکزی وجود دارد و این مهم اهمیت طرح های بیابانزدایی را برای این منطقه دوچندان کرده است.
یوسف یوسفی تصریح کرد: منابع طبیعی آمادگی دارد در صورت همکاری صنایع و واحدهای صنعتی و در قالب ماده سوم حفاظت از عرصه های طبیعی نسبت به همکاری در کاشت درخت و فضای سبز اقدام کند.
وی گفت: توجه به پوشش گیاهی در سطح و حاشیه شهرها از برنامه های اولویت دار منابع طبیعی استان مرکزی است.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: نیروگاه رودشور زرندیه از صنایع سبز استان است و وضعیت آن به لحاظ آلایندگی به صورت آنلاین در مرکز استان رصد می شود.
رضا میرزایی تصریح کرد: این نیروگاه در چهار سال متوالی به عنوان صنعت سبز انتخاب شده و توانسته با تامین آب، بیش از تعهد خود در توسعه فضای سبز فعالیت کند.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: زرندیه ازکانون های تولید ریزگرد در استان مرکزی است و به همین دلیل نیازمند توسعه فضای سبز می باشد.
مدیرعامل نیروگاه رودشور نیز در این آیین گفت: ظرفیت تولید انرژی الکتریکی این نیروگاه 2 هزار مگاواتی در شرایط ایزو 792 مگاوات است.
احمد مشایخی افزود: تامین بخشی از نیازهای کشور به انرژی الکتریکی با شرایط رقابتی به صنایع،خریداران و مصرف کنندگان عمده از اهداف طرح نیروگاه رودشور زرندیه است.
وی اظهار کرد: ایجاد مدرسه فردا و پارک انرژی از اهداف فرهنگی این نیروگاه است که سالانه بیش از 10 هزار نفر دانش آموز از شهرستان های استان های تهران و البرز و شهرستان زرندیه از آن بازدید می کنند و با خلاقیت و نوآوری سیستم تولید انرژی الکتریکی و صرفه جویی در این صنعت آشنا می شوند.
مشایخی اضافه کرد: این نیروگاه واحدهای با بهره وری و ظرفیت بالا دارد که در راستای توسعه فضای سبز نیز 100 هکتار درختکاری در سه گام را انجام خواهد داد.
امام جمعه پرندک نیز دراین آیین گفت:کاشت درخت به عنوان صدقه جاریه است و در این راستا باید مسئولان و دستگاهای اجرایی به ویژه دستگاه های متولی اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام سید حسن سیدمحمدی تصریح کرد: در کنار کاشت درخت، نگهداری و مراقبت و به نتیجه رساندن این نعمت الهی اهمیت ویژه دارد.
شهرستان زرندیه با مرکزیت شهر مامونیه و جمیعت 64 هزار نفر شمالی ترین شهرستان استان مرکزی و به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی استان مطرح است.
4896/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.