به گزارش ایرنا، حمیده طائب روز سه شنبه در پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در استانداری مرکزی افزود: نگرش نظام اسلامی به زنان شخصیتی و انسانی است درحالیکه پیش از انقلاب اسلامی نگاه به زن ابزاری بود.
وی اظهار کرد: امام راحل با معرفی جایگاه و ارزش زن مسلمان، بستر فعالیت های اجتماعی و رشد این قشر از جامعه را هموار و الگویی ماندگار را از فعالیت های این قشر ترسیم کرد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: عفاف و حجاب به عنوان ارزش والای زن مسلمان با انقلاب اسلامی محقق شد و هر یک از زنان مومن به عنوان سرباز این سنگر مطرح هستند.
طائب افزود: حضرت زهرا (س) مولفه های شخصیتی و رفتاری کم نظیری دارد که باید با معرفی آن ها روز به روز جامعه اسلامی به سمت اهداف متعالی خود سریعتر حرکت کند.
وی اظهار کرد: جامعه ای که زنان آن نگاه مادرانه، اثرگذار و عقلایی به جریانات پیرامون خود داشته باشد مسیر رشد را می پیماید و از این نظر رسالت زن ایرانی بسیار سنگین است.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: زنان به عنوان رکن محوری در مدیریت خانه و تربیت فرزندان در مهار مصرف گرایی و هدایتگری منابع به سمت تولید و توسعه نقش محوری دارند و باید به شایستگی در این زمینه نقش آفرینی کنند.
طائب افزود: رشد فکری، معنوی و اخلاقی زنان به طور مستقیم با فرآیند توسعه کشور در ارتباط است چرا که نسل آینده از دامان این زنان خواهد بود و زنان کشور به عنوان نیمی از جمعیت در مناسبات کشور نقش دارند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: امام راحل بعد از انقلاب اسلامی تلاش کرد فضایی در جامعه فراهم شود تا روز بزرگداشت زن همزمان با تولد حضرت زهرا (س) باید و این اتفاق مبارک باید به فرصتی برای زنان در الگوپذیری از این بانوی بزرگوار تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: معرفی اندیشه حضرت زهرا (س) به عنوان نجات بخش جامعه بشری ضروری است و باید از شاخصه های شخصیتی، رفتاری و بینش گسترده این بانوی بزرگوار درس گرفت.
فتح الله حقیقی اظهار کرد: افتخار بزرگی برای بانوان است که زاد روز حضرت زهرا (س) به نام روز زن و مادر نامگذاری شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زنان در جمهوری اسلامی جایگاه مطلوبی دارند که باید قدر آن دانسته شود و با تلاش بیشتر هر روز ابعاد جدیدی از موفقیت این قشر را شاهد باشیم.
حقیقی با تاکید بر نقش زنان در حوزه تربیتی و مهار معضلات اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه مادران و زنان در شرایط کنونی تربیت فرزندان و انجام تکالیف مادری به معنای واقعی است و توجه به مسائل حاشیه ای نباید زنان و مادران را دچار اشتباه و غفلت کند.
وی مادران و همسران شهدا را سرمایه ناب نظام اسلامی نامید و گفت: همه باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کوشش کنند.
در این همایش از مقام شامخ مادران، همسران، شهدا، جانبازان و بانوان اسوه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی استان مرکزی تجلیل شد.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
جشنواره اسوه های صبر و مقاومت همزمان در کل کشور و در کشورهای عراق، لبنان و سوریه در 15 اسفند به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) برگزار می شود.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.