به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان مرکزی، افزود: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و تنوع بخشی به این خدمات در دستور کار دستگاه های اجرایی استان است زیرا که در این صورت می توان شرایط ماندگاری بیشتر مسافران را در استان فراهم کرد.
وی ادامه داد: این استان در مسیر کریدور شمالی جنوبی و شرق به غرب کشور قرار دارد و آمادگی کامل و پیش بینی تمامی نیازها درتعطیلات نوروزی تلکیف مهم دستگاه های اجرایی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: این استان از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و سوغات جاذبه‌ها ظرفیت‌های خوبی دارد که باید در نوروز به مسافران معرفی شود.
زندیه وکیلی گفت: ایجاد امنیت در شریان های اصلی استان و معرفی ظرفیت های گردشگری در بخش های گردشگری، فرهنگی و تاریخی و همچنین مفاخر استان باید به صورت هدفمند در دستور کار ستاد خدمات سفر استان قرار گیرد.
وی افزود: تخفیف 35 درصدی هتلداران استان برای اسکان گردشگران نوروزی در تمامی مراکز اقامتی درنظر گرفته و از سوی دیگر تنوع قیمتی این واحدها برای گردشگران امکانی فراهم می کند که باتوجه به توان مالی خود در این واحدها اقامتی مناسب و ایمن را داشته باشند.
زندیه وکیلی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جاده های استان به صورت کارشناسی ایمن سازی شده است، بیان کرد: قسمتی از جاده توره-بروجرد پیش از سال نو و پس از رفع نواقص زیر بار ترافیک می رود و تا قسمتی مشکل رفت و آمد ایمن این مسیر رفع خواهد شد.
وی یادآوری کرد: با هماهنگی فرمانداران نوروزگاه در تمامی شهرهای استان برپا شود و اینترنت رایگان نیز در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: در نوروزگاه ها ضمن استقرار راهنمایان، غرفه سوغات و صنایع دستی نیز به گردشگران خدمات رسانی می کنند.
سید محمد حسینی افزود: بیش از 400 هزار بروشور راهنما در نوروزگاه ها در اختیار گردشگران قرار می گیرد و در تمامی ساعات شبانه روز راهنمایان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین، بخشی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.