به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه افزود: کنسرت ها در این شهرستان باید با مجوز رسمی و با نظارت دستگاه های متولی برگزار شود.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی مرجع بیان مضامین فرهنگی و هنری و تصمیم سازی در این حوزه ها است و باید نماینده ای از قشر هنرمندان در این نشست های حضور داشته باشد.
امام جمعه شهرستان ساوه تاکید کرد:مصرف گرایی رفتاری نادرست است که باید با تلاش همه بخش ها به ویژه متولیان فرهنگی تغییر در نظام باورهای ناصواب صورت بگیرد و اصلاح شود.
وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام زن و مادر و سالروز ولادت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ، بیان کرد: دخت پیامبر گرامی از جمله افتخارات اسلام در احیای شخصیت و حقوق زن است و منش و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار باید بیشتر به جامعه معرفی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه گفت: مهار آسیب های اجتماعی در جامعه با تحول در سبک زندگی و نهادینه کردن مفاهیم انسانی و دینی در کنار مهارت های زیستی امکان پذیر است.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی از سنین پایین سرمایه هر جامعه است و هزینه در این حوزه در واقع پس انداز اصلی آینده کشور است.
محمدرضا منصوری افزود: مهارت آموزی فرهنگی و اجتماعی بخشی از سرمایه اجتماعی است که متولیان حوزه فرهنگ و مسئولان ذیربط باید نهایت همت خود را در تحقق آن به کار بگیرند.
وی گفت: تحول در شیوه های آموزشی و پرورشی کشور یک ضرورت است و با اصلاح ساختار این حوزه می توان به اهداف والای توسعه ای و فرهنگی دست یافت.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت عنوان کرد: بسیاری از معضلات ریشه در نوع تربیت و ضعف های فرهنگی دارد و مهار آسیب های اجتماعی به عنوان چالش اساسی با توجه خاص به حوزه فرهنگ محقق می شود.
منصوری، تفکر تولیدگرا را محصول رشد و بلوغ فرهنگی دانست و افزود: برای دستیابی به جامعه پویا تربیت نیروی انسانی و گفتمان فرهنگی بالنده و عمیق نیاز است.
وی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید همگرایی تقویت شده و در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قدرتمند عمل کرد.
فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: ساماندهی و رشد حوزه فرهنگی ساوه از اولویت های کاری مسئولان است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی شود.
محمد بهاروند گفت: بعضی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در ساوه نیازمند پیگیری بیشتری است که در این زمینه تمامی امکانات در خدمت اهداف و برنامه ها خواهد بود.
وی بیان کرد: انتظار می رود که شبکه استانی سیما موضوعات حوزه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان ساوه را پررنگ تر ببیند.
معاون استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای تحکیم خانواده گفت: تولید موثر برای فضای مجازی و ساماندهی کاربران این عرصه از ماموریت های مهم در خصوص تحکیم خانواده و کاهش اسیب های اجتماعی است.
وی تاکید کرد:اگر چه با گذر زمان بخشی از آسیب های فضای مجازی با افزایش آگاهی مردم کاهش می یابد اما نباید از این حوزه غفلت کرد و نیاز است که مداخله ها در این بخش به صورت علمی و مستمر وجود داشته باشد.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.