مهدی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان اول متوسطه است که با هدف توسعه و فرهنگ مهارت آموزی به این قشر برای ورود به بازار کار و نیازهای مرتبط شغلی آینده آنان از نیمه دوم سال تحصیلی جاری اجرایی شده است.
وی اظهارکرد: دوره‌های کوتاه مدت ایران مهارت ویژه 10درصد از دانش‌آموزان متوسطه اول در مدارس شاهد و نمونه و در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در حال برگزاری است .
محمدی ادامه داد: در این طرح 500 مهارت برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که براساس علاقه آنان ارائه می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: بر اساس این طرح دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در قالب کلاس‌های مهارتی در ساعت‌های فوق برنامه به مدت سه سال، 100 ساعت آموزش می‌بینند و در پایان دوره، گواهی مهارت دریافت می‌کنند.
محمدی افزود: دوره‌های اموزشی شاخص در رشته‌هایی از قبیل آی‌تی، برق، خیاطی، تعمیر خودرو، حسابداری، پوشاک، نساجی و عمران ارائه می شود.
وی تصریح کرد: یران مهارت، طرح مشترک آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای است و بر اساس آن دانش‌آموزان با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های غیردولتی پوشش داده می شوند.
به گفته محمدی در سطح کشور هفت استان مجری طرح ایران مهارت هستند که در سطح استان مرکزی خمین مجری اجرای این طرح شد .
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: در صورت نتایج مثبت طرح ایران مهارت، سال تحصیلی آینده تمام دانش‌آموزان اول متوسطه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
16 هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.