محمد پورکاظمی روز یکشنبه در آیین آغازین همایش ملی ماهیان زینتی در محلات، افزود: 15 درصد از این طرح های تحقیقاتی در خصوص تغذیه، بازاریابی، حمل و نقل، اصلاح نژاد و بهداشت ماهیان زینتی است.
وی اظهارکرد: تمامی این طرح های تحقیقاتی بر اساس نیاز سنجی و به صورت کاربردی است.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران ادامه داد: طرح های مصوب این موسسه دارای اعتبار ویژه است ودر صورتی که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سه درصد سود مراکز به امر پژوهش اختصاص یابد سرانه پژوهشی افزایش می یافت.
پورکاظمی اظهار کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران از قدیمی ترین موسسات پژوهشی کشور است که یک قرن قدمت دارد و اکنون 11 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی با 250 عضو هیات علمی و محقق و 120 آزمایشگاه تخصصی به آن وابسته است.
وی بیان کرد: در این موسسه طرح های پژوهشی کاربردی و اثربخش حوزه دولتی و خصوصی در زمینه ذخایر دریایی، ذخایر ژنتیکی، آبزی پروری، بیماری های آبزیان و ماهیان زینتی حمایت علمی و اجرا می شود.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران گفت: رویکرد این موسسه در راستای نهادینه کردن اهداف اقتصاد مقاومتی، اثر بخشی و ترویج یافته‌های علمی در بخش خصوصی و بهره‌برداران، آموزش و نظارت بر ذخایر و منابع ژنتیکی است.
همایش ملی ماهیان زینتی با همکاری موسسه تحقیقات شیلات کشور، سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان مرکزی برگزار شده است.
16 درصد ازماهیان زینتی کشور در محلات تولید می شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر حجم تولید پس از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.