اسماعیل فولادی سوادکوهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حضور این افراد در حاشیه جاده ها خود به تنهایی خطرآفرین برای رانندگان است اما این مساله زمانی شرایط حادتری پیدا می کند که آنها بساط وسایلشان رادر دور برگردان ها و پیچ های خطرآفرین پهن می کنند .
وی ادامه داد : دیدن و یا خرید کالای دستفروشان که با خود ترمز خودروها را در مسیر جاده های مازندران به همراه دارد باعث وقوع تصادفات می شود .
رئیس اداره ایمنی راه مازندران اضافه کرد : در حالیکه براساس چهارچوب های ایمنی ، حاشیه و حریم راهها می بایست بدون مانع باشد تا رانندگان در صورت انحراف ، امکان توقف و یا ترمز زدن در حاشیه راه را داشته باشند .
وی گفت : دستفروشان در این ایام و آستانه عید نوروز پا را فراتر گذاشته و از فروش محصولات باغی به سمت عرضه لباس ، کیف و کفش روی اورده و این مساله عاملی است که می تواند در توقف خودروهای بیشتر در جاده های مازندران و نیز افزایش تصادفات تاثیر بگذارد .
فولادی سوادکوهی تاکید کرد : برغم ممنوع و خلاف بودن این اقدامات در حاشیه راهها ،عدم برخورد جدی با آنها باعث شده تا نتوانیم در جمع کردن بساط آنها موفق شویم .
در ماده 7 قانون حفظ حریم راهها آمده است که ریختن زباله‌ ، نخاله‌ ، مصالح ساختمانی‌ ، روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شیی‌ دیگر در راهها و راه‌ آهن و حریم قانونی آنها در داخل یا خارج از محدوده قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی ‌ممنوع است‌.
مرتکبان جرایم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم ‌و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد مرتکب یا مرتکبان ، حسب مورد ضمن رفع موانع و رفع‌ تجاوز و جبران خسارت وارده به یک ماه تا شش ماه حبس و یا پرداخت جزای نقدی از پانصدهزار تا پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد .
وی برخی ملاحظه کاری ها در برخورد با این افراد از سوی مراجع قانونی را تاثیر گذار بر تداوم فعالیشتان دانست و گفت : زمانی تلاش پرسنل حریم راه در شناسایی و معرفی این دستفروشان تاثیر دارد که با آن برخوردهای لازم صورت بگیرد .
رئیس اداره ایمنی راههای مازندران از ارگان های مرتبط و ذیربط خواست تا برای گستراندن چتر ایمنی در راههای استان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی همکاری های لازم را داشته باشند .
وی در خصوص تعداد دستفروشانی که در حریم راههای مازندران فعالیت می کنند ، گفت که با توجه به جابجایی مداوم این افراد ، آماری از این افراد وجود ندارد .
اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل حمل و نقل و راهداری مازندران با 20 راهدار حریم، محافظت از حریم بیش از 10 هزار کیلومتر راه را انجام می دهد که شناسایی و دادن تذکر و جمع کردن بساط ، دستفروشان در حاشیه راهها به بار مضاعف برای این نیروها مبدل شده است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.