به گزارش ایرنا، علی مولازاده روز پنج شنبه در نشست دوره آموزشی صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در اراک، افزود: به منظور افزایش رضایتمندی مردم و تحقق حقوق شهروندی در جامعه تفاهم نامه ای بین استانداری ها و سازمان استخدامی کشور منعقد شده است و با تشکیل کارگروهی استفاده از ظرفیت های مردم در دستور کار قرار دارد.
وی، انجام کارهای فوق العاده را از جمله تاکید های مقام معظم رهبری برای تحقق حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در جامعه دانست.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ادامه داد: در انجام فعالیت های فوق العاده باید برای رفع مشکلات مردم و افزایش خدمت رسانی به جامعه کارها در کوتاهترین زمان انجام شود.
مولازاده، انجام فعالیت های فرهنگی را از دیگر عوامل صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در جامعه دانست و ادامه داد: نهادهای فرهنگی نظیر صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص رسالت سنگینی برعهده دارند.
وی گفت: دستگاه های متولی و فعال حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر می توانند زمینه رضایتمندی و مشارکت مردم را در جامعه فراهم کنند.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه با سازمان استخدامی کشور زمینه فعالیت 2 سازمان مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی در استان ها مهیا شده و بازرسی از دستگاه ها توسط سازمان های مردم نهاد باید به گونه ای انجام شود که نارضایتی دستگاه ها را به همراه نداشته باشد.
مولازاده افزود: نیاز است سازمان های مردم نهاد گزارش های بازرسی از دستگاه ها را به دبیرخانه استانی منعکس و مشکلات احتمالی توسط دبیرخانه برطرف شود.
وی گفت:دبیرخانه حقوق شهروندی با کارگروه سفر های نوروزی نیز همکاری دارد و تلاش شده است با بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی جاده ای در ایام عید نوروز و رفع مشکلات آن ها زمینه افزایش رضایتمندی و تحقق حقوق شهروندی در جامعه بیشتر فراهم شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: فعال کردن شورای توسعه مدیریت و شورای راهبردی استان، سرکشی سرزده از دستگاه ها و ایجاد میز خدمت از جمله اقدام های استان برای افزایش رضایتمندی و تحقق حقوق شهروندی در استان است.
غلامرضا فتح آبادی افزود: بر اساس آیین نامه های موجود 80 درصد کارهای مردم باید در ورودی اداره ها و توسط میز خدمت انجام شود که برای تحقق این مهم نیاز است از افراد شایسته و متعهد در این حوزه بهره گیری شود.
وی ادامه داد: بازدید سرزده از دستگاه های اجرایی برای تحقق حقوق شهروندی از یک ماه گذشته در استان مرکزی آغاز شده است و تا کنون از 10 نهاد بازدید شده است که هر هفته از سه دستگاه بازرسی به عمل می آید.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: بازرسی از دستگاه ها از سال آینده به صورت متمرکز و زیر یک چتر انجام شود.
فتح آبادی افزود: مجوز 3 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در استان مرکزی صادر شده است.
وی گفت: یک هزار مجتمع و واحد خدماتی در نوروز پارسال توسط دبیرخانه حقوق شهروندی در استان مورد بازرسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: 390 مطب عمومی و تخصصی در سال جاری توسط دبیرخانه حقوق شهروندی استان مرکزی مورد بازرسی قرار گرفته و 80 درصد مشکلات این مطب ها از جمله گرانفروشی برطرف و تا یک ماه آینده 25 درصد آنها مورد بازرسی قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: 20 بیمارستان، 45 درمانگاه، 45 مرکز اورژانس و 300 مدرسه در مقاطع مختلف نیز در این مدت در استان بازرسی شده است.
فتح آبادی گفت: اجرای تفاهم نامه استانداری مرکزی با کمیسیون حقوق بشر از دیگر اقدام های دبیرخانه حقوق شهروندی استان است و ایجاد دفتر این کمیسیون در این استان در دستور کار است.
در این نشست با حضور قائم مقام وزیر کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برخی از مدیران استانی با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان گروه های ارزیاب تقدیر شد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مزگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.