به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: کوبیدن بر طبل اختلاف و دو دستگی توطئه دشمنان است و همه باید بکوشند تا پیوندهای الفت و اخلاق را در همه امور ریشه دار و عمیق کنند.
وی اظهار کرد: حمایت قاطع و هوشمندانه مردم از حریم ولایت فقیه سرمایه ارزشمندی در نظام اسلامی است که در هیچ کجای تاریخ نمونه ای از آن وجود ندارد.
استاندار مرکزی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای تقویت همدلی ها و شناخت بهتر نظام اسلامی است چرا که همه ما در چتر امن و با نشاط انقلاب با برکت اسلامی زندگی می کنیم.
آقازاده افزود: امنیت موجود و موفقیت هایی که در 40 سال اخیربه برکت انقلاب اسلامی حاصل شده، سرمایه ای بزرگ است که باید به خوبی از آن حفاظت کرد و ابعاد آن را گسترش داد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان دیار آفتاب و زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خطه ای ولایت مدار است که همواره در سنگر علمی، اقتصادی و فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن داشته و امروز نیز فرزندان رشید این استان باید به بهترین شکل دین خود را به نظام اسلامی ادا کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته با تحقق دستاوردهای ارزشمند دینی به عنوان یکی از حکومت ها و نظام های تثبیت شده جهانی مطرح باشد.
آقازاده گفت: جایگاه جمهوری اسلامی در جهان ویژه و خاص است و این مهم به برکت مقاومت و فداکاری ملت محقق شده است.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر با وجود مشکلات و تحریم ها حرکت کشور در بخش های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور به سمت توسعه و بالندگی بوده است.
استاندار مرکزی گفت: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده اند که هیچ قدرتی نمی تواند با تهدید، فشار و فتنه در اراده و اعتقاد آنان خدشه وارد کند و همواره پای نظام اسلامی هستند.
وی اظهار کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی به تاکید امام راحل وحدت است بنابراین باید سعی شود پیوند رهبری با مردم مستحکم باقی بماند.
وی تصریح کرد: در سال های قبل از انقلاب، کشور درشاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح پایینی قرار داشت که به برکت انقلاب اسلامی اکنون موفقیت های بی شماری رقم خورده است.
استاندار مرکزی گفت: ایران اسلامی اکنون در فناوری های نوین در حوزه بهداشت، درمان، ژنتیک و علوم هسته ای در زمره 10 کشور برتر جهان است در حالی که در قبل از انقلاب این جایگاه برای ایران وجود نداشت.
آقازاده افزود: مردم استان مرکزی در انتخابات و راهپیمایی ها و به خصوص ناآرامی های اخیر نشان دادند که راه درست را می شناسند و هرگز به دام تبلیغات کور دشمن نخواهند افتاد.
وی افزود: مشکلاتی در جامعه وجود دارد و حق مردم است که در چارچوب قانون مطالباتشان را مطرح کنند اما، دشمن باید بداند که نمی تواند با سوء استفاده و ناآرامی به نظام اسلامی ضربه بزند.
آقازاده گفت: با وجود معضلات اقتصادی نه تنها حوزه صادرات استان مرکزی کاهش ندارد بلکه میزان صادرات از 700 میلیون دلار در سال 95 به یک میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است.
استاندار مرکزی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور ارزیابی مسایل اقتصادی و صنایع استان مرکزی ، روز گذشته به این خطه سفر کرد و ضمن بهره برداری از چند طرح صنعتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و محافل جداگانه با صاحبان صنعت موضوعات این بخش را به دقت ارزیابی کرد.
وی گفت: یکی از واحدهای صنعتی مشکل دار استان مرکزی شرکت هپکو است که با تدابیر انجام شده بخشی از معوقات حقوق کارگران پرداخت شد و راهکار رونق اقتصادی این واحد با جدیت در دست پیگیری است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: واحد صنعتی هپکو و برخی صنایع در استان مرکزی از سرمایه های مهم اقتصادی کشور به شمار رفته و هویت صنعتی این استان محسوب می شوند بنابراین برای حل مشکلات صنایع از هیچ اقدامی دریغ نمی شود.
آقازاده افزود: تیم مدیریتی استان به دنبال فعال سازی کامل ظرفیت کاری در صنایع است چرا که با فعالیت کامل صنایع استان میزان تولید و اشتغال افزایش خواهد یافت و شرایط اقتصادی استان شکوفا می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در 2 ماه اخیر دشمنان آشکارا مخالفت خود را با انقلاب اسلامی نشان دادند و مردم با حضور پررنگ در یوم الله 22 بهمن توطئه آنان را خنثی خواهند کرد.
استاندار مرکزی گفت:راهپیمایی امسال خاص و استثنایی است و مردم فهیم با حضور معنادار خود در راهپیمایی به دشمنان بار دیگر نه می گویند.
استان مرکزی واقع در قلب ایران یک میلیون و 413 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهمیی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.