سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات تملک دارایی این اداره کل در سال جاری 174 میلیارد و 25 میلیون ریال است درحالیکه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید این اعتبارات 57 میلیارد و 899 میلیون ریال بود.
وی اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حوزه میراث فرهنگی 40 اثر در فهرست آثار ملی استان مرکزی در سال جاری به ثبت رسیده و 27 اثر نیز درحال بررسی و گرفتن نشان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 40 طرح امسال با اعتبارات تملک دارایی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان انجام شده در حالی که این طرح ها در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید 31 طرح بود.
حسینی افزود: استان مرکزی با ظرفیت مناسب در جذب گردشگر موفق شد امسال رشد 60 درصدی در اشغال ظرفیت اقامت داشته باشد.
وی اظهار کرد: 60 هزار گردشگر در سال جاری از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان مرکزی دیدن کردند و هشت هزار و 500 مورد اقلام تبلیغات و معرفی جاذبه های استان در بین گردشگران توزیع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 189 واحد تاسیسات و موسسات گردشگری امسال راه اندازی شده و 859 بازدید از این تاسیسات انجام شده است.
حسینی، مهر و موم 10 واحد غیرمجاز، ارایه 16 گواهینامه استاندار، ساخت 6 بازارچه صنایع دستی و 83 تذکر و اخطار را از عمده فعالیت های میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری برشمرد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.