به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در چهارمین روز از دهه فجر در دیدار با مردم روستای گازران از توابع خنداب، افزود: اشتغالزایی با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد کارگاه های کوچک کسب و کار، کلید توسعه اقتصادی روستاها است و این مهم با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: در این راستا دولت تدبیر و امید 200 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 6 درصد را برای مناطق روستایی اختصاص داده که دوره تنفس 2ساله و بازپرداخت پنج ساله دارد و استفاده هدفمند از این فرصت استثنایی در روستاهای استان ضروری است.
استاندار مرکزی گفت: تسریع در انجام مراحل اداری برای جذب این تسهیلات با هدف رفع بیکاری باید با قاطعیت از سوی مسئولان پی گرفته شود.
آقازاده اظهار کرد: فشارهای اقتصادی و بیکاری برازنده ملت فهیم ایران به ویژه مناطق روستایی نیست و نیاز است در گره گشایی از معضلات اقتصادی با برنامه هدفمند عمل شود.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی سرمایه عظیم مردمی است که با رهبری داهیانه امام راحل در بهمن سال 57 به پیروزی رسید دو توانست احیاگر ارزش ها ی فرهنگی و دینی باشد و پیام آزادی خواهی و عزتمندی را به گوش جهانیان برساند.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این دیدار مردمی گفت: اعتبارات خنداب با پیگیری های انجام شده در سال جاری به 190 میلیارد ریال افزایش یافته است در حالی که این شهرستان محروم در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید سهم 80 میلیارد ریالی از اعتبارات استان داشت.
حمید غیاثی افزود: : آبرسانی به روستاهای خنداب، تکمیل، تعویض و بهسازی تاسیسات مجتمع های آبرسانی روستاهای شهید خلوزین، شرشره، قاسم آباد، اقداش، خانقا، مهر سلفی، دهشیران، ارجناوند، قشلاق، کمرآب با اعتبار 60 میلیارد ریال از اقدام های انجام شده در دولت تدبیر و امید در شهرستان خنداب است.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: اجرای طرح حفر و تجهیز چاه آب آشامیدنی شهر خنداب و بهسازی خطوط انتقال تا مخزن با اعتبار 12 میلیارد ریال نیز در دولت تدبیر امید انجام شده است و مشکل آب این شهر به مدت 10 سال رفع شده است.
غیاثی گفت: تجهیز و بهره برداری از بیمارستان 32 تختخوابی خنداب، تامین نیروی 30 نفری کادر درمانی، تشخیصی، پرستاری با اعتبار 100 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در پنج سال اخیر به بار نشسته است.
وی، تجهیز و بهره برداری از 6 مرکز آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز جامع سلامت جاورسیان، احیا و مرمت حمام مصطفی به عنوان میراث و هویت فرهنگی، گازرسانی به 16 روستای بالای 20 خانوار جمعیت، پیگیری برای اجرای طرح پست 230 کیلووات و افزایش ضریب امنیت شهرستان خنداب را از دیگر اقدام های انجام شده در این مدت عنوان کرد.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: 62 طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال در این شهرستان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که با آغاز به کار این طرح ها برای 96 نفر اشتغالزایی شده است.
شهرستان کمیجان با بیش از 60 هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است.
1955/6991/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.