به گزارش ایرنا سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه خط راه آهن شازند در جمع خبرنگاران افزود: کارخانه قند شازند، شناسنامه این شهرستان است و بحث احیای مجدد آن از مطالبات جدی شهروندان محسوب می شود.
وی بیان کرد: به همت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بنیاد مستضعفان، بخش خصوصی برای فعالیت مجدد این کارخانه اعلام آمادگی کرده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: این کارخانه در سال 89 تعطیل شد و یکی از مشکلات پیش روی آن قیمت بالای کارشناسی توسط بنیاد مستضعفان است و شرط اصلی استان مرکزی و شهرستان شازند، احیا با کاربری متناسب است.
آقازاده عنوان کرد: احیای این کارخانه به عنوان شناسنامه شهرستان شازند نقش موثری در افزایش اشتغال پایدار دارد.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح توسعه 2 هزار و 200 متری خط راه آهن شازند نیز گفت: این طرح در راستای توسعه ناوگان ریلی و افزایش ظرفیت بار و مسافر و ایمنی خطوط اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: امید است با افزایش این خط آهن، رضایت مردم و مسافران بیشتر از گذشته جلب شود.
افزایش طرح 2 هزار و 200 متری خط راه آهن شازند با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
استاندار مرکزی در بدو ورود خود به شهرستان شازند مورد استقبال جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور بر مزار شهدای گمنام، به مقام شامخ این شهیدان، ادای احترام کرد.
استاندار مرکزی در ادامه سفر خود به شهرستان شازند، به دیدار خانواده شهیدان فرهمند رفت و یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشت.
سید علی آقازاده همچنین در روستای سورانه حضور یافت و پس قرائت فاتحه بر مزار شهیدان به زیارت امامزاده عبدالله رفت.
همزمان با سفر استاندار مرکزی به شهرستان شازند، عملیات اجرایی قرارگاه کوه نوردی (خانه کوه نورد) روستای سورانه با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال به عنوان یکی از پنج خانه کوه نورد ایران در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع آغاز شد.
شهرستان شازند در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.
این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، سربند، زالیان و قره کهریز است و در مجموع 9 دهستان دارد.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.