علی رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بارش برف که از عصر روز سه شنبه آغاز شد چهار گروه راهداری با امکانات برف روبی در این محورها مشغول و محورهای ارتباطی این شهرستان را در سه مرحله برف روبی کردند.
وی بیان کرد: 400 تن نمک و ماسه نیز در گردنه های برف گیر نراق و جاسب این شهرستان برای ایمن سازی مصرف شد.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای دلیجان اظهارکرد: در حال حاضر تمامی راه های اصلی و فرعی شهرستان باز است اما تردد در این محورها به دلیل لغزنگی محورها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و رانندگان باید برای جلوگیری از لغزندگی سطح جاده ها به نکات و قوانین ایمنی توجه و از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.
عباسی بیان کرد: چهار گروه راهداری با 10 دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین در حوزه استحفاظی این اداره در حال اجرای طرح زمستانه هستند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 51 هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز واقع شده است طول راههای اصلی، فرعی و همسنگ این شهرستان 600 کیلومتر است.

***امداد رسانی به 6 خودروی گرفتار در برف
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین گفت: بر اثر بارش برف و لغزندگی محورهای ارتباطی به 6 خودروی گرفتار در برف امداد رسانی و به سرنشینان 2 خودرو نیز اسکان داده شد.
محمد رضا یحیایی افزود: 2 خودرو پراید که از تجهیزات ایمنی برخوردار نبودند در گردنه خمین - اراک واژگون شدند که رانندگان این خودرو ها در راهدارخانه این محور، اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: بارش برف و کولاک از شامگاه سه شنبه در شهرستان خمین آغاز شد که 800 کیلومترباند در این شهرستان برف روبی شد.
وی اظهارکرد: به دلیل برودت هوا، لغزندگی محور خمین - اراک تشدید شده که توصیه می شود برای تردد مناسب در این محور زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
شایان ذکر است بارش برف، یخبندان و برودت هوا باعث شد مدارس روستایی تمامی دوره ها در نوبت صبح امروز چهارشنبه تعطیل شوند و مراکز پیش دبستانی و مدارس تمامی دوره های شهری خمین با 2 ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کنند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 524 کیلومتر راه اصلی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.