رقیه یادگاری روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای فنی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: عمر این طرح های نیمه کاره بین چهارتا 10 سال است.
وی اظهار کرد: طرح های نیمه کاره ای نظیر مدارس در استان با عمر چهار تا پنج سال و طرح های راهداری با هشت تا 10 سال است که برای تکمیل هرکدام از این طرح ها 50 تا 100 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: مدیریت منابع در ساخت طرح های عمرانی به ویژه مدرسه به علت ناکافی بودن اعتبارات ضروری است تا حداکثر بهره برداری از اعتبارات دولتی و کمک خیران انجام شود.
یادگاری در ادامه گفت: اعتبارات استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته که 47 درصد آن در بخش اسناد خزانه تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: طرح های فصل راه به عنوان حوزه زیربنایی نیازمند اعتبارات ملی استو در استان مرکزی تمامی جاده های زرندیه و بخشی از راه های ساوه نیازمند اعتبارت ملی برای تکمیل هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: تکمیل و ساخت جاده های زرندیه به علت نداشتن اعتبارات استانی با مشکلات متعددی مواجه است و راه برورن رفت از این تنگنا استفاده از اعتبارات ویژه است.
یادگاری افزود: تمامی دستگاه ها و نهادهای استان باید قراردادهای پیمانکاران برای اجرای طرح های عمرانی متوسط و بزرگ را در سامانه ' ساجای' ثبت کنند و همچنین هرگونه قراردادی از سقف 22 میلیون ریال نیز باید در سامانه 'ستاد' به ثبت برسدکه این 2 سامانه با هم پوشانی می توانند روند انعقاد قراردادها در حوزه طرح های عمرانی را عملیاتی کنند.
معاون هماهنگی و امورعمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: نظارت در طرح های عمرانی برعهده دستگاه های متولی است تا از تخطی در اصول فنی جلوگیری شود.
مهدی زندیه وکیلی افزود: نظارت شورای فنی استان یکی از انواع کنترل و نظارت عالیه به شمار می رود که از آن می توان به عنوان سیستم خودکنترلی نام برد.
وی اظهار کرد: باید تلاش شود در سیستم خودکنترلی نواقص و مشکلات برطرف شود و نباید نظارت شورای فنی به عنوان عامل بیرونی موجب نگرانی دستگاه های متولی شود.
در این نشست مشکلات فنی چند مدرسه و مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان زاویه بررسی شد.
استان مرکزی یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.