مهندس روح الله نصرالهی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج هزار و 200 کیلومتر راه فرعی در حوزه استحفاظی استان مرکزی وجود دارد که بیش از نیمی از این جاده ها نیازمند عملیات بهسازی است.
وی ادامه داد: بهسازی راه های فرعی استان مرکزی به 546 هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی بیان کرد: طول راه های اصلی این استان 900 کیلومتر است که یک سوم این راه ها با برآورد اعتبار یک هزار و 575 میلیارد ریال نیازمند بهسازی شامل لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت است.
نصرالهی گفت: مناقصه برای بهسازی راه های استان برگزار شده و با توجه به ابلاغ اعتبارات بهسازی این راه ها در سال جاری، برآورد اولیه توسط اداره نگهداری راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل استان انجام گرفته و فرآیند تعیین پیمانکار در ست انجام است.
وی از اجرای روکش آسفالت در هشت محور استان مرکزی در سال جاری خبر داد و افزود: 44 کیلومتر از جاده های استان مرکزی از جمله جاده فرمهین - تفرش، فرمهین - خجین، خنجین -کمیجان، تفرش - نوبران، دلیجان - نراق، نراق - مشهد اردهال، ساوه - تهران، زاویه - اخترآباد، شازند - ازنا، شازند - خمین از جمله امسال روکش آسفالت شدند.
وی ادامه داد: در این مدت 13 هزارمتر درزگیری، 85 هزارمترمربع لکه گیری و 44 کیلومتر عملیات ماسه آسفالت در جاده های استان مرکزی انجام شده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی می دهد و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از جاده های این استان تردد می کنند.
1955/6013/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.