به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نیروی انسانی متخصص و کاردان به عنوان ظرفیتی ارزشمند، ایران اسلامی را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو قرار داده است.
وی ادامه داد: 200 شخصیت علمی و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که دهم اسفندماه امسال نخستین اجلاس وزارت نیرو با حضوراین افراد برگزار می شود.
وزیر نیرو افزود: سرفصل ها و مشکلات مختلف این وزارتخانه به صورت کارشناسی و اصولی فهرست بندی شده که در اجلاس اسفندماه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: نخبگان و متخصصان شناسایی شده به عنوان گروه های معین، وزارت نیرو را در هر دو بخش آب و برق پشتیبانی می کنند.
اردکانیان افزود: طرح توسعه کشور بر اساس آمایش سرزمینی تدوین نشده که این مهم یکی از دلایل اصلی هدر رفت انرژی به خصوص کاهش منابع آبی کشور است.
وی افزود: استقرار نامناسب صنایع و عدم توجه جدی به الگوی تغییر کشت، منابع آبی کشور را تهدید می کند.
اردکانیان گفت: مشکل کم آبی کشور باید به یک دغدغه واحد برای آحاد جامعه و دستگاه های مختلف تبدیل و حل این مشکل باید به مسئولیتی مشترک تبدیل شود.
وی افزود: در چهارماه نخست سال آبی ۹۶- ۹۷ کمترین میزان بارش نزولات آسمانی در ۴۷ سال گذشته تجربه شده است که این مهم مسئولیت وزارت نیرو و اقشار مختلف جامعه را سنگین تر می کند.
وزیر نیرو اضافه کرد: کاهش منابع آبی کشور اگرچه به یک دغدغه اصلی در کشور تبدیل شده اما فرصتی را ایجاد کرده تا در یک مفاهمه ملی، درد مزمن بدمصرفی در کشور مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز گفت: راه اندازی بنیادهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه آب و برق نیاز امروز جامعه است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به این امر شده که در صورت عملیاتی شدن مشکلات به شکل چشمگیری کاهش می یابد.
امام جمعه اراک اصافه کرد: تامین، تولید و مصرف بهینه آب در کشور باید به صورت علمی و کارشناسی مورد توجه قرار گیرد و در این میان، اصلاح الگوی کشت از اولویت خاصی برخوردار است.
وی بحران آب در استان مرکزی را جدی دانست و گفت: سد الغدیر ساوه با ظرفیت ۲۴۰ میلیون متر مکعب ساخته شده اما تا کنون بیش از ۹۰ میلیون لیتر آب، در این سد ذخیره نشده است.
آیت الله دری نجف ابادی استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی را نیز مهمترین گام در استفاده بهینه از انرژی برق عنوان کرد.
وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان مرکزی، طرح آبرسانی به خمین را بهره برداری کرد.
بهره برداری از سه طرح برق منطقه ای باختر با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال از دیگر برنامه های سفر اردکانیان به استان مرکزی بود.
شرکت در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر نیرو به استان مرکزی است.
3075/3017/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.