به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده شامگاه چهارشنبه شب در نشست با مجمع خیران بیمارستان آیت الله خوانساری اراک افزود: تامین نیروی انسانی این مرکز درمانی در اولویت قرار گرفته تا در روند خدمت رسانی به بیماران تسریع شود.
وی اظهار کرد: پیگیری هایی برای جذب 200 نیرو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده تا سرعت خدمات رسانی در این مرکز درمانی سرعت بیشتری یابد.
استاندار مرکزی گفت: مرحله دوم طرح خدمات رسانی در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک اجرایی و تجهیزات مورد نیاز درمانی این بخش تامین شده است.
آقازاده با قدردانی از مشارکت خیران در تجهیزو تکمیل این مرکز درمانی گفت: تامین نیرو به ویژه پرستار برای این مرکز درمانی ضروری است تا به زودی شاهد فعالیت درمانی این مرکز باشیم.
وی اظهارکرد: اگر تعامل و مشارکت هدفمند خیران برای توسعه بیمارستان تخصصی سرطان استان مرکزی حاصل نمی شد، سرعت خدمات رسانی در این مرکز درمانی با کندی همراه بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در استان مرکزی، یک و نیم تخت بستری وجود دارد.
دکتر حسن طاهراحمدی افزود: تعداد تخت های بستری در استان مرکزی ناکافی است و با ایجاد 300 تخت بستری در سال های اخیر، همچنان به تامین تخت های بیشتری در استان نیاز جدی است.
وی اظهار کرد: هفت هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی شناسایی شده که برای درمان آنان نیاز به مرکز درمانی مجهز با تخت بستری مناسب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 30 تا 40 درصد از مجموع بیماران خدمات گیرنده درمانی، از استان های همجوار به استان مرکزی مراجعه می کنند.
دکتر طاهر احمدی افزود: ظرفیت 64 تخت بستری در مرکز درمانی آیت الله خوانساری به طور کامل تکمیل شده و حتی 20 درصد تخت ها در راهروهای بیمارستان به بستری اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سرعت بخشی به تکمیل این مرکز درمانی، 120میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز گفت: طرح توسعه مرحله دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از نیازهای حیاتی درمان استان مرکزی است.
علی اکبر کریمی افزود: بیماران در این مرکز درمانی برای بستری در نوبت های طولانی قرار می گیرند که با توسعه این مرکز درمانی بخش مهمی از مشکلات بیماران و همراهان آنان رفع می شود.
وی اظهار کرد: با همراهی دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، مکاتبه مشترکی با وزیر بهداشت انجام شده تا مشکل تامین نیرو این مرکز درمانی حل و فصل شود.
استاندار مرکزی به همراه تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی از بخش های آماده بهره برداری مرحله دوم طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بازدید کرد.
بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در چهارهزار مترمربع وسعت، ظرف مدت 2 سال اخیر با کمک 70 میلیارد ریالی خیران و 10 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اوراق وقف ساخته شده است.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.