رضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمینه فعالیت این واحدها فرآوری سنگ تزئینی و نما و تولید کاغذهای سنگی است و در صورت تحقق 516 فرصت شغلی جدید در محلات ایجاد می شود.
وی ادامه داد: 9 پروانه بهره برداری صنعتی نیز امسال در این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد رشد دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات ادامه داد: برای تکمیل و راه اندازی این واحدهای صنعتی در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
ملکی اظهار کرد: زمینه فعالیت واحدهای بهره برداری شده امسال محلات تولید و فرآوری سنگ تزئینی و نما، مواد شیمیایی و شن و ماسه است و با آغاز به کار آن ها 50 فرصت شغلی جدید فراهم شده است.
وی گفت: استقبال برای سرمایه گذاری در محلات رو به افزایش است و پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری صنعتی در این خطه تا پایان امسال به 2 برابر برسد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: یک شهرک صنعتی، یک ناحیه و 2 قطب صنعتی در محلات وجود دارد که 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در آن ها فعالیت می کنند.
ملکی افزود: در این واحدهای صنعتی حدود چهار هزارفرصت شغلی فراهم شده است.
وی گفت: 115 واحد معدنی در محلات وجود دارد که 75 واحد آن فعال است و 62 واحد در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات افزود: سهم 50 درصدی اقتصاد محلات در زمینه تولید سنگ ‌های خام و تزئینی توانسته رونق اقتصادی خوبی را برای این شهرستان رقم بزند.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در 262 کیلومتری جنوب غربی پایتخت است که 55 هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.