حمید غیاثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 مورد از این فرصت های شغلی توسط اداره کل بهزیستی، 47 شغل در کمیته امداد امام خمینی(ره)، 82 شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت، سه اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید و 60 شغل نیز از طریق جهادکشاورزی در شهرستان خنداب ایجاد شده است.
وی گفت: 856 مجوز مشاغل خانگی نیز امسال در شهرستان خنداب صادر شده که 16 مجوز توسط اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، 112 مجوز توسط صنعت، معدن و تجارت، هشت مورد در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، 169 مجوز توسط سازمان جهاد کشاورزی، 138 مجوز در صندوق کارآفرینی امید و 412 مجوز نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در این شهرستان محقق شده است.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: عملیات اجرایی واحد تولید و فرآوری محصول کشمش کشاورزان خندابی امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شده است.
غیاثی افزود: با ساخت و راه اندازی این واحد، زمینه تولید یک هزار و 500 تن کشمش در خنداب فراهم می شود و اشتغالزایی حداقل 17 نفر را خواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنین امسال عملیات اجرایی سیلو مکانیزه ذخیره سازی گندم شهرستان خنداب در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال آغاز شده است که با بهره برداری از آن برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: در بخش ترویج کشاورزی در سال جاری، درختی کردن باغ های انگور، تغییر الگوی کشت، بهره گیری از گیاهان کم آب بر و کشت دیم در دستور کار این شهرستان قرار دارد.
شهرستان خنداب با جمعیت 58 هزار نفری در 87 کیلومتری اراک یکی از شهرستان های 12گانه استان مرکزی به شمار می رود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.