به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده روز یکشنبه در دومین نشست شورای دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد دانشگاهی اراک افزود: فعالیت علمی و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی این استان تاکنون مثبت بوده است و این مسیر باید با رویکرد کاربردی و راهبردهای دانش بنیان و پژوهشی با جدیت تمام دنبال شود.
وی بیان کرد: جذب دانشجو و خروجی فارغ التحصیلان کف فعالیت های هر مرکز دانشگاهی است و در شرایط کنونی نیاز است که دانشگاه آزاد اسلامی در استان پیوست های قوی با مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش اشتغال و کارآفرینی داشته باشد.
استاندار مرکزی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی سابقه درخشان در دنیا دارد و انتظار از این دانشگاه این است که در نهضت علمی هدفمند، شکوفایی استعدادها، فرآیند اشتغالزایی و کارآفرینی حمایت برنامه ای در استان داشته باشدو تکلیف خود را در این حوزه ها ادا کند.
آقازاده عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از قدیمی ترین و با سابقه ترین دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و به عنوان یکی از بهترین مجموعه های آموزش عالی به لحاظ ساختمان، تجهیزات، آزمایشگاه، نیروهای کیفی و اساتید فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه کاهش جمعیت دانشجویی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر است، افزود: شرایط ایجاد شده واقعیت است و باید با کاهشر جمعیت دانشجویی در این مرکز آموزش عالی، راهکارهایی برای استفاده بهینه و بهره وری صحیح و حداکثری از امکانات مازاد دانشگاه اندیشیده شود.
استاندار مرکزی گفت: این استان از قطب های مهم صنعت و تولید کشور است و نیاز دارد که آزمایشگاه ها و پژوهشکده های دانشگاه آزاد اسلامی برنامه کاربردی و اثربخشی را در سرویس دهی به سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی داشته باشد و راهبردهای پژوهشی این دانشگاه به گونه ای عملیاتی شود که نتایج آن در رشد بهره وری و ارزش افزوده بخش صنعت ملموس شود
آقازاده اضافه کرد: ایجاد و تقویت حلقه اتصال با گروه ها، جمعیت ها، شرکت ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان امروی ضروری است و می طلبد با راهبردی هدفمند از ظرفیت بخش های مختلف این دانشگاه در مسئله یابی، کارسازی، تقویت سرمایه اجتماعی، بهبود شاخص های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی بهره برده شود.
وی گفت: استان مرکزی از نظر سرانه و شاخص ورزشی ضعیف است و زیرساخت های خوب ورزشی و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی این استان در حوزه ورزش می تواند با برنامه هدفمند بهره گیری بهینه شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 480 هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه آزاد استان در 12 واحد و چهار مرکز دانشگاهی وجود دارد.
عباسعلی حیدری افزود: 800 هیات علمی تمام وقت در واحدهای دانشگاهی استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: ورودی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این استان در سال 96 به نسبت سال 95، بیش از 40 درصد کاهش داشته است که ریزش دانشجو در سال های اخیر مشکلاتی را برای این مرکز آموزش عالی به همراه داشته است.
استاندار مرکزی در جریان این نشست از بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بازدید و با حضور در آرامگاه شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با 12 واحد دانشگاهی و چهار مرکز دانشگاهی دارای حدود 30 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.