به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: طرح های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد باید به صورت یکپارچه و مشترک با راهبری قوی مجری واحد و نظارت اصولی از سوی فرمانداری ها پی گرفته شود.
وی اظهار کرد: برنامه های جزیره ای و بخشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اثر بخش نیست و نمی تواند اهداف ترسیم شده در مقابله با اعتیاد را به طور کامل جامه عمل بپوشاند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: موفقیت در مهار آسیب های اجتماعی به صورت جمعی پاسخ می دهد و اکنون 12 نهاد و دستگاه متولی در استان در حوزه پنج آسیب اجتماعی مهم با یکدیگر تعامل دارند تا در سایه همکاری بین بخشی آثار و نتایج بهتری نمود پیدا کند.
حقیقی افزود: دوری از هرگونه شعارزدگی و برگزاری مستمر نشست ها در رصد برنامه های عملیاتی و کاربردی از مجموعه اقدامات مهمی است که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان باید انجام شود.
وی اظهار کرد: اطلاعات بهنگام و صحیح محور هر تصمیم سازی اثربخش در حوزه مقابله با اعتیاد است و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی مکلف است اختلافات آماری را در این زمینه به سرعت تصحیح کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 120 مرکز درمان اختلالات مصرف مواد مخدر در این استان برای جلوگیری از سوء مصرف متادون در بین افراد معتاد فعالیت می کنند.
حقیقی افزود: این استان یکی از مراجع موفق در ایجاد سامانه مراکز درمان اختلالات مصرف مواد مخدر است که روند امور را به شکل صحیح و موثر به پیش برده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 16 هزار و 274 دانش آموز در طرح توانمندسازی دانش آموزان، والدین و کارکنان پایه دهم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در سال جاری آموزش دیدند.
شهریار فولادوند افزود: این طرح در سطح 86 مدرسه شامل 40 مرکز آموزشی پسرانه و 46 مدرسه دخترانه با هدف بازدارندگی از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از بروز اعتیاد در بین دانش آموزان دوره متوسط اجرا شد.
وی اظهار کرد: در این طرح 100 درصد دانش آموزان و 89 درصد والدین و یک هزار و 605 نفر از کارکنان آموزش و پرورش تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 2 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.
دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست عملکرد این بخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر را ارایه کرد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
6991/6013خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.