جواد داودی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 101 فرصت شغلی مددجویان این نهاد حمایتی امسال با اعتبار 17 میلیارد ریال از محل بند دال قانون بودجه تبصره 16 ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 89 فرصت شغلی دیگر نیز با اعتبار 11 میلیارد ریال از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین در قالب پرداخت تسهیلات ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 60 درصد مشاغل ایجاد شده در زمینه دامداری و کشاورزی و بقیه در رشته های خیاطی، قالیبافی، تولید نان فانتیزی و تابلو سازی است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: از مجموع 250 پرونده ارسالی به بانک های عامل، 150 پرونده در حال پیگیری برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی است.
داودی یادآور شد: حدود 40 میلیارد ریال اعتبار از محل بند دال قانون بودجه تبصره 16 در سال جاری برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان این شهرستان تخصیص داده شده که 55 درصد آن تاکنون تحقق یافته است.
وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز 30 درصد دیگر اعتبار مذکور جذب و حدود 300 فرصت شغلی برای مددجویان نهاد کمیته امداد در خمین ایجاد ‌شود.
وی گفت: نداشتن ضمانت بانکی مهم‌ترین مشکل در جذب تسهیلات اشتغالزایی است و کند بودن روند جذب تسهیلات تخصیصی این مسئله است.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) خمین یادآور شد: 545 پرونده با تقاضای دریافت تسهیلات به رقم درخواستی 75 میلیارد و 300 میلیون ریال در سال گذشته در خمین به بانک‌های عامل معرفی شد که تسهیلات اشتغالزایی به میزان 34 میلیارد و 550 میلیون ریال در قالب 248 پرونده پرداخت شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که پنج هزار و 101 خانوار مستمری بگیر با 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.